Daniel Peške přebírá ocenění Absolutní vítěz kategorie Firemní web roku 2014 pro PRE.
V úvodu našeho rozhovoru se vraťme trochu do minulosti. Vzpomenete si ještě, kdy jste se poprvé setkal s WebTop100?
Domnívám se, že to bylo v roce 2006, kdy jsme poprvé přihlásili náš web do soutěže WebTop100. A pro PRE to byla velmi zdařilá premiéra. Zvítězili jsme jak v oborovém, tak hlavním žebříčku.
To už je vážně dlouhá doba. Proč jste se tenkrát do soutěže přihlásili?
Nasazovali jsme právě novou webovou prezentaci www.pre.cz , takže jsme chtěli získat hlavně srovnání s konkurencí v našem oboru. Zároveň jsme ale potřebovali argumenty a obhajobu pro vlastní práci uvnitř PRE. Což se i díky získanému ocenění povedlo.
Po osmi letech se tedy historie opakuje a PRE opět ovládlo žebříčky WebTop100. Změnily se nějak důvody pro přihlášení do soutěže?
Nezměnily. Důvody jsou stejné jako každý rok. Jsme rádi, že weby Skupiny PRE ohodnotí odborníci z daného oboru. Svým kritickým pohledem vidí věci v jiných souvislostech než my v PRE, kteří se webu věnujeme víceméně každý den. Chybí nám tak nezbytný nadhled a pohled zvenčí.
Mluvíte hodně o hodnocení porotců soutěže. Jak vám jejich zpětná vazba pomáhá?
Mezi námi i porotci došlo ke shodě v tom, že PRE již potřebovala nový web jako sůl! Teď ale vážně. Obecně příliš neřešíme bodové ocenění, i když i toto srovnání s konkurencí samozřejmě leccos napoví. Zajímá nás hlavně kvalitativní slovní hodnocení z jednotlivých kategorií. Ne vždy sice s porotci zcela souhlasíme, ale i tak nás jejich názor nutí k zamyšlení.
WebTop100 ale není jen soutěž. Jejímu vyhlášení předchází celodenní odborná konference. Jak se vám líbí?
Samotná konference i její zázemí je připravovaná na vysoce profesionální úrovni. Co se obsahu týče, platí zde obecný problém konferencí - když narazíte na zajímavé téma, čas vyměřený pro danou prezentaci je žalostně krátký.
Tomu rozumím. I sebelepší téma má na konferenci omezený čas. Vyhovují vám tedy více klubové večery WebTop100, které se věnují vždy jen jednomu tématu?
Určitě, v porovnání s konferencí navíc vládne na klubových večerech WebTop100 komornější a uvolněnější atmosféra – přednášející i diváci mají k sobě tak nějak blíž. Díky tomu je prostor a možnost probrat témata více do hloubky. Atmosféru zpříjemňují i zajímavé lokace, kde se setkání Klubu WebTop100 konají.
Co byste závěrem našeho rozhovoru poradil firmám, které řeší v digitálním marketingu stejné problémy jako vy?
Při přípravě nového webu myslete hlavně na svého zákazníka. On je ten, kdo vám řekne, zda máte web dobrý nebo ne. A přihlaste se do WebTop100, ať získáte i odbornou zpětnou vazbu a srovnání s konkurencí.
Díky moc a přeji mnoho spokojených zákazníků i úspěchů v dalších ročnících soutěže WebTop100.
Kdo je Daniel Peške?
V Pražské energetice pracuje v oddělení Public relations. Na firemních webech je zodpovědný hlavně za korporátní stránky a grafiku.
Daniel Peške, PR zástupce společnosti PRE.
Pro více informací o samotné soutěži navštivte oficiální internetové stránky www.webtop100.cz.