Ve srovnání s prohlížečem DuckDuckGo, konkurentem Chrome a který je druhým nejstahovanějším mobilním prohlížečem v USA, je zjevné, že Google sbírá mnohem více osobních dat.
DuckDuckGo se prezentuje jako vyhledávač, který neukládá vyhledávaný obsah, neregistruje uživatelské IP adresy a cookies používá pouze v nezbytně nutných případech (např. v nastavení) a především klade důraz na soukromí uživatelů. DuckDuckGo nepoužívá metody personalizace výsledků podle předchozích vyhledávání uživatele a generuje zisk především prostřednictvím reklamy, která je uživatelům zobrazována na základě vyhledávaných klíčových slov. Google naopak sleduje informace o vaší poloze, údaje o platbách, historii vyhledávání a mnoho dalších dat.
Chrome a další aplikace od Googlu ukládají Vaše identifikační údaje a údaje z Vašich zařízení v mnoha kategoriích, které poté spojuje s konkrétními přístroji a osobami v neanonymizované podobě. Google díky přístupu k tak velkému množství informací dokáže uživatelům poskytovat lepší služby ve vyhledávání, práci s mapami, ale také díky stejným informacím dokáže efektivně prodávat dobře cílenou reklamu. Tyto cílené reklamy se zobrazují na základě vyhledávací historie, tedy tím, co uživatel na webu hledá, kterými weby prochází a mnoha dalších aktivit.
Tyto invazivní praktiky systémů pro cílení a zobrazování reklamy v čele s Googlem a Facebookem se však kvůli novým pravidlům Applu budou muset změnit. Apple klade velký důraz na soukromí svých zákazníků, a jelikož je jediným provozovatelem obchodu s aplikacemi pro iOS a MacOS, které sbírané informace o uživatelích zobrazují přímo v App Storu, musí Google své aplikace aktualizovat.
Google již oznámil, že přestane v prohlížeči Chrome používat cookies, která slouží pro sledování jednotlivce při přechodu mezi různými webovými stránkami a chce přejít k webu, který bude více chránit soukromí uživatelů.
Přesto Google jasně říká, že se nesnaží zbavit cílené reklamy, starou invazivnější metodu chce nahradit novou anonymizovanou – tzv. Privacy Sandbox, jež bude chránit osobní údaje uživatelů. Součástí práce Privacy Sandbox bude skrýt jednotlivé uživatele do skupin se shodnými zájmy a znaky. Na kvalitě však reklamy neztratí. Podle interních testů Googlu by i tato metoda měla přinést 95% efektivity současného systému cílení reklamy.
Google je kvůli tomu také vyšetřován Britským antimonopolním úřadem z důvodu podezření, že bez přímého přístupu k souborům cookies bude mít konkurenční výhodu. Zároveň také čelí hromadné žalobě, která společnost obviňuje ze shromažďování údajů od uživatelů, kteří se pohybovali v „anonymním režimu“.