Texty na webových stránkách jsou hodně zanedbávané a často nevhodně strukturované. Spousta lidí si totiž myslí, že stačí překopírovat text z katalogu, což je velká chyba. To je důvodem velkého zájmu o téma web copywritingu. Program byl rozdělen do 4 prezentací s nezvyklým počtem pěti přednášejících.
Po úvodním přivítání Jána Simkaniče se slova ujal Adam Javůrek (online.zurnalistika.cz), který se zaměřil na rozdíly mezi psaním pro online a offline médium. To, že uživatelé na webu nečtou, ale „skenují“, psát asi nemusím – vzpomeňte si na sebe, když něco hledáte na internetu. Zajímavá proto byla především ukázka „Jak zwebovatět text ve 4 krocích“. Obrázek za odkazem jednoduše ilustruje, jak poutavý text vytvořit.
Dalším prezentujícím byl Jan Kadlec z beze-slova.cz, který se zaměřuje hlavně na praktickou stránku věci. Weby přirovnal k prodavačům v krámech s výmluvným rozdělením na: „Děláme to a to“, „Obslužte se sami“ a „Mohu Vám pomoci?“. Na konci porovnal weby většiny účastníků, a myslím, že je příliš nepotěšil.
Po krátké občerstvovací přestávce nastoupil Tomáš Jindříšek (ředitel OgilvyInteractive) s Boženou Zbrankovou (marketingová ředitelka Bezrealitky.cz). Společně ukázali 10 chyb, kterých se autoři textů nejčastěji dopouštějí, i jak je napravit. Ve výkladu se střídali – Tomáš představoval chyby, zatímco Božena řešení.
Atmosféru rozohnil Daniel Köppl (šéfredaktor Marketing & Média) svým posledním příspěvkem. Naprosto opačným názorem na danou problematiku, ale i svým přednesem se zmíněnými erotickými obrázky ještě zvýšil pozornost klubistů v sále. Pohledem člověka vně internetového prostředí poukázal na rozdíly v komunikaci stejného produktu – dětských plen. A opravdu, pokud se podíváte na weby Pampers a Huggies, uvidíte rozdíl. Vidíte ho? Pokud ne, zkuste v komentářích popsat, čeho jste si všimli vy. Jen si dávejte pozor - jeden z webů používá dosti agresivní flash.
To je myslím tak vše. Budete-li mít chuť, můžete si na stránkách březnového klubového večera prohlédnout prezentace jednotlivých přednášejících.