Hned na úvod nás o pravdivosti tohoto tvrzení přesvědčila Jana Štěpánková z Ryoru. Česká rodinná firma na výrobu kosmetiky tvoří svépomocí veškerý obsah pro tisk i online.
S obsahem jim pomáhají lidé napříč celou firmou a i s minimálním budgetem se jim daří prorazit, protože vsadili na kreativitu a osobní přístup k zákazníkům.
Adam Pýcha z Knihy Dobrovský ukázal, jak úspěšně vytvořit komunitu i kolem tak obyčejné věci jako je kniha. Knihy Dobrovský vytvořili na Facebooku komunitu Knižní Závisláci, která neustále roste a povedlo se jí změnit pojetí propagace i zvednout prodeje o stovky procent. Knižní Závisláci totiž dokázali zaujmout a nadále své fanoušky baví. Ti jsou aktivní a velmi rádi se zapojují do akcí, které Knihy Dobrovský pořádají. Na základě tohoto projektu vznikl i DOBRO.blešák, kde si pořídíte knihy doslova za koruny.
Protiklady se nejen přitahují, dokonce skvěle fungují
Propojit dvě tak rozdílné věci jako je etiketa podle Ladislava Špačka a svět Dakaru se může zdát jako naprostá šílenost. Nicméně Daniel Krásný za SocialSharks nám ukázal, že to může fungovat! Připravili totiž kampaň pro energeťák BIG SHOCK, kde tyto dvě věci propojili a ono to zafungovalo naprosto skvěle.
Krátký nebo dlouhý instapopisek? Ideálně tak akorát!
Že byste na Instagramu neměli zapomenout na texty, připomněla Katka Pavlíčková. Veškerý obsah, který na Instagramu je, nese příběh. Pěkný obrázek nebo video jsou důležité, protože upoutají pozornost publika, ale sami o sobě nepřinesou konverzi. Dobré popisky totiž přidají vašemu obsahu kontext a pomohou dostat ho do záložky prozkoumat, kde ho mohou najít noví potenciální zákazníci.
Popisky vám také pomohou budovat vztah s vaším publikem. Bohužel neexistuje jednoznačná odpověď na otázku, kolik obsahu je potřeba. Nezbývá vám tedy než zkoušet, co pro vás bude nejlepší. Neomezujte se délkou textu, ale řiďte se tím, jestli máte, co říct.
Ukázka postupného prodlužování textů na Instagramu během let. Zdroj: prezentace K. Pavlíčkové
Obsah je potřeba propagovat
Josef Řezníček ze Včeliště se rozpovídal o obsahové strategii a jak ji postavit na SEO. Velmi často se stává, že i když firma má dobrý obsah, neumí ho správně propagovat a distribuovat. Je potřeba tyto dvě oblasti propojit a díky tomu získat více návštěv z vyhledávačů.
Abyste uspěli je potřeba o obsahovém marketingu nepřemýšlet jako o publikování článků, ale zaměřit se na obsah celého webu, včetně mikro a meta obsahu, struktury a aplikování základních SEO principů při tvorbě. Základem úspěchu je podle Josefa propojení optimalizaci pro vyhledávače s technikami obsahového marketingu a postavte svoji obsahovou strategii na SEO návštěvnosti.
Rozdělení nákladů pro tvorbu, plánování a vyhodnocování a propagaci obsahu. Zdroj: prezentace J. Řezníčka
Redakční obsah pomáhá prodávat!
Eva Máchová UX Designérka a konzultantka z FG Forest ukázala, jak může redakční obsah na e-shopech generovat prodeje. Dobře zpracované články o historii značek prodávaného zboží, příběhy jejich ambasadorů a další zajímavosti z daného oboru, spolu s inspiračními fotografiemi a videem jsou součásti e-shopů, které pomáhají k úspěchu.
Stejně tak jako dříve platí, že obsah je potřeba zasadit do správného kontextu, jedině tak může přinést to, co od něj očekáváte. Na letošním Content Firstu jsme mohli vidět spoustu úspěšných projektů, které si se svou cílovou skupinou rozumí a přináší tolik očekávané výsledky.