Obsahem se v současné době už nemyslí jen text a obrázek, stále více je to video, které si získává pozornost. A o pozornost tu jde především. Když si ji chcete získat a také udržet, musíte nabídnout uživatelům něco nového, překvapivého a zábavného. Jistým trendem se tedy stávají personalizovaná videa a uživatelský obsah. Od řečníků jsme se dozvěděli i jak prostřednictvím originálního a relevantního obsahu získat přízeň správné cílové skupiny a udržet si ji.
Jolanda vs. Copperfield, content vs. reklama
Po úvodu Elišky Vyhnálkové, která celou konferencí provázela, přišli na řadu Rado Jankovič a Adam Špina z TRIAD Advertising. Ti nám představili projekt k 150 výročí značky Gambrinus. Jak sami říkají, výročí značky je sexy pro markeťáky, ale to je tak všechno. Jim se však podařilo zaujmout i lidi, kteří nemají s Gambrinusem nic společného. Jak to udělali? Povolali si na pomoc samotného Davida Copperfielda.
V tomto případě se vyplatilo vsadit na kombinaci klasické reklamy, lokálně cíleného contentu a digitálního obsahu, který se začal šířit i virálně. Organicky se jim podařilo zasáhnout přes 2 miliony lidí. To je zkrátka důkaz, že když máte dobrý content, lidé ho mezi sebou budou rádi šířit. Základem však je znát dobře cílovku a přizpůsobit jí obsah.
User content v TV reklamě? Proč ne!
Invia ve své kampani vsadila na obsah od svých zákazníků a povedlo se. Uživatelský obsah totiž hraje velkou roli při rozhodování o další dovolené. Nejdůležitější je ovšem obsah od rodiny a přátel, teprve potom přichází na řadu celebrity. Bylo tedy potřeba získat právě tento uživatelský content a využít ho ve svůj prospěch.
To se v Invii povedlo a díky programu, který umožňuje dynamické změny obsahu v televizní reklamě, se povedlo každý den ukazovat fotografii od jiného zákazníka. Podle Michala Bošela bylo trochu překvapení, že uživatelé chtěli sdílet obsah i bez slíbené odměny, zkrátka se chtěli pochlubit svými fotografiemi.
Změna komunikace pomohla i k posunu pozice značky na trhu. Díky uživatelskému obsahu se podařilo vytvořit z uživatelských videí televizní reklamu. Michal Bošela však upozornil i na úskalí uživatelského obsahu, jako je copyright a GDPR.
Co se mohou značky naučit od influencerů?
To nám objasnila odbornice na slovo vzatá, Aki Votrubová. Instagram značky v současné době používají špatně a často je to proto, že ho špatně chápou. Lidé chodí na Instagram pro inspiraci i zábavu a samozřejmě také prokrastinovat. Právě inspirativní obsah vám může pomoci zvýšit engagement a tím i organický dosah vašich příspěvků.
Klíčem k úspěchu je strategie, kterou si musí každá značka vytvořit sama a přizpůsobit ji své cílovce. Je třeba postovat konzistentně, přizpůsobovat se trendům a tvořit zábavný obsah. Inspirace, vzdělání a zábava, to by měl podle Aki mít každý instagramový profil.
Horizont je mrtvý! Ať žije vertikála!
Tak by se dala shrnout přednáška Adama Ondráčka z KONTRA. Díky tomu, že se většina času stráveného na internetu přesouvá do mobilu, začínáme vnímat obsah spíše vertikálně. A to i přes to, že je pro nás horizontální vnímání přirozenější. Horizontální zobrazení pomáhá lepšímu pochopení informace, ale vertikální zobrazení přitahuje pozornost. To vám může pomoci při rozhodování, jaký formát při zpracování vizuálu použít. Zjednodušeně řečeno, když chcete někomu doručit informaci, použijte horizontální zobrazení, a pokud ho chcete vytrhnout z přemýšlení a zaujmout, použijte vertikální zobrazení.
Personalizovaná videa
Filip Koubek z Motionlab se rozpovídal o tom, kdy jsou na místě a kdy už jsou za hranou. Video content v poslední době hodně roste a dostává mnohem více prostoru. Vzhledem k tomu, že se hodně rozmáhá i personalizace, jsou personalizovaná videa možnou cestou k pozornosti uživatelů. Každý zákazník dostane relevantní informace, které jsou mu vybrány na míru, díky tomu udržíte jeho pozornost déle než u nepersonalizovaných videí. Personalizované video si lidé často spojují s pozitivními emocemi, protože se snadno mohou stát hrdinou vlastního videa.
Podtitul konference nám sliboval přednášky o tvorbě obsahu a strategií, povídání o vertikálním obsahu a dalších nových formátech i o měření a optimalizaci obsahu, řečníci to do puntíku vyplnili a přinesli i něco navíc.