Krátké připomenutí nikomu neuškodí
Google představil AdWords Search Funnels takřka před třemi lety (viz New Reports: AdWords Search Funnels). To však nic neubírá na jejich aktuálnosti. Navíc mnoho správců PPC kampaní na tento užitečný nástroj zapomíná. Krátké připomenutí proto nikomu neuškodí.
K čemu jsou AdWords Search Funnels
AdWords Search Funnels umožňují analýzu situace, ve které potřebujeme zjistit, jakou cestu projde zákazník, než konvertuje. Ve dvou přehledech (Asistující kliknutí a zobrazení a Asistované konverze) navíc odhalují, které prokliky a která zobrazení asistovaly při konverzi či které konverze takovou asistenci potřebovaly. Bez zajímavosti nejsou ani přehledy Nejčastější trasy, Prodleva a Délka trasy, které pro změnu „informují“ o charakteru rozhodovacího procesu před konverzí (tj. kudy nejčastěji chodí zákazník, jak dlouho mu cesta trvá a kolik na její zdolání potřebuje kroků).
A kde je najdu?
AdWords Search Funnels najdete ve svém účtu Google AdWords na kartě Nástroje a analýza výběrem možnosti Počet konverzí. V levém dolním rohu obrazovky se proklikem na odkaz Cesty vyhledávání dostanete k přehledům Nejčastější konverze, Asistující kliknutí a zobrazení, Asistované konverze, Analýza prvního prokliku, Analýza posledního kliknutí, Nejčastější trasy, Prodleva a Délka trasy.
Nákupní proces není o jednom dotazu
AdWords Search Funnels jsou užitečnou funkcionalitou, která ukazuje, jak jsou jednotlivá slova, sestavy a kampaně důležité při nákupním procesu. Jinými slovy, že nákupní proces není o jednom vyhledávacím dotazu a kliknutím na jednu reklamu. A také to, že kampaň (sestava, slovo), ke které není přiřazena žádná konverze, nemusíme hned vypínat.
Nezapomínejte ale...
Nezapomínejte ale, jak už název přehledu napovídá, že se jedná o trasy vyhledávání v Google vedoucí ke konverzi. Z rozhodovacího procesu jsou tedy v těchto přehledech vyloučeny podíly obsahových kampaní. Ke sledování i jejich vlivu na nákupní rozhodování, vyhledávání v ostatních vyhledávačích atd. je tedy třeba sledovat pomocí jiných nástrojů (např. Google Analytics).
Více o tématu naleznete ve videu níže nebo třeba v nápovědě AdWord - Interperetace přehledů měření konverzí.