Nové rozhraní Google Ads
Google postupně přechází na novou podobu rozhraní Google Ads. Liší se pouze mírně od původního, ale pokud váš účet na něj již přešel, jistě jste si toho všimli.
Menu, které bylo svislé v levé části rozhraní na tmavém podkladu, se nově přesunulo podélně pod první podélné menu.
Nové funkce
Podklady reklam
Google začal do účtu dávat možnost přidat mezi podklady reklam i Název firmy a Firemní logo. Zatím je to ve fázi BETA testování, proto ne všechny účty tuto možnost mají. Pokud se vám rozšíření již nabízí, určitě bude stát za to jej využít.
Nový náhled responzivních obsahových reklam
U obsahových responzivních reklam máte nyní možnost nahlédnout na zobrazení reklamy v konkrétní kombinaci podkladů. Stačí si jen vybrat jaký nadpis, popisek, obrázek a logo se má zobrazit a systém vám zobrazí k takovým podkladům náhled celé reklamy. Samozřejmě výběr podkladů by měl odpovídat danému formátu/umístění reklamy.
Vhodnost obsahu
Jako jednou z novinek je nové nastavení vhodnosti obsahu. Přejděte v menu na Nástroje a nastavení -> Nastavení. Zde zvolte Vhodnost obsahu.
Google samozřejmě automaticky zamezuje zobrazování reklam na nevhodných webech a v nevhodném obsahu. V tomto nastavení však Google nabízí další možnost omezení zobrazení reklamy, které by vaší značce a produktům nemuselo prospět. Jedná se však pouze o kampaně v obsahové síti, na YouTube.
Vybrat si můžete ze tří tipů inventáře: Rozšířený, standardní a omezený.
V rozšíření nastavení pak naleznete již známé nastavení vyloučení citlivého obsahu, vyloučené typy a štítky, vyloučení obsahových klíčových slov a vyloučení umístění. To vše na úrovni účtu.
Zrušení podobných publik
Google již nebude vytvářet ani povolovat podobná publika (resp. podobné segmenty publik) pro jejich využívání (cílení) v kampaních a ani pro vytváření přehledů.
Původně Google uváděl, že změna nastane od 1. ledna 2023. Nyní přesunul změny od 1. května 2023.
Pokud tedy máte v některých vašich kampaní takováto publika, myslete na to a kampaň vypněte či upravte. Publika v takových kampaní, jak uvádí aktuálně Google, zůstanou do 1. srpna 2023. Po tomto datu budou podobná publika z kampaní odstraněny.
Nebojte se ale, že přijdete o historická data těchto publik. Ty by měla být zachována.
Aktualizovaná volná shoda
Google informoval, že dochází ke změně využití volné shody. Co to znamená? Znamená to zejména to, že volná shoda klíčového slova bude relevantnější a měla by být tak lépe využívaná. Tento typ shody začal brát v úvahu např. obsah cílové stránky, poslední vyhledávací aktivitu uživatele či další klíčová slova v reklamní sestavě, která pomohou více určit záměr klíčového slova ve volné shodě.