Nové GA4 konverze budou v sobě mít automaticky všechny rozšíření jako rozšířené konverze a režim souhlasu, takže budou doměřovat nejlépe, tedy budou nejvíce odpovídající realitě. Přestože je aktuálně měřena konverze skrze webovou stránku, je lepší tam mít rovnou i GA4 sekundární konverze, jelikož i tito klienti na ně budou v budoucnu přecházet.
Jak začít?
- V první řadě zkontrolujte, zda máte GA4 a jestli jsou napojené do GAds účtu.
- Napojení zjistíte přes menu „Nástroje a nastavení“ > „Propojené účty“.
- Pokud toto nemáte a nevíte, jak na to, kontaktujte svého analytika či správce účtu. :-)
Jak na napojení konverzí z GA4 do GAds a jak je nastavit
1. Přejděte v menu na Nástroje a nastavení -> Konverze.
2. Kliknete na modré tlačítko „Nová konverzní akce“ pro přidání konverzní akce/konverzních akcí z GA4.
3.Zvolte okno „Import“.
4. Vyberte, co chcete importovat – zde vyberete zdroj GA4 (Služba Google Analytics 4) a podkategorii web. Pokračujte dále.
5. Následně se zobrazí seznam konverzí, které jsou ve vaší službě GA4 připravené. Je potřeba vybrat tu správnou událost, tedy i správný název služby a ID služby. Ideálně, když si ID služby ověříte přímo v GA4 či se svým správcem. Konverze může být jen jedna nebo i více – dle vašeho nastavení v GA4. Např. kromě „purchase“ (nákupu) můžete mít jako konverzi sběr leadu (přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře apod.). Vyberte tedy všechny konverze, které chcete importovat do GAds.
6. Když zaškrtnete všechny relevantní konverze, dáte „Importovat a pokračovat“. Následně naskočí okno o úspěšném importu. Potvrdíte „Hotovo“.
Tyto nově naimportované konverze z GA4 by v tuto chvíli měly být nastavené jako sekundární. Pokud nejsou, je potřeba to pro tuto chvíli nastavit, aby nedocházelo např. k zdvojení dat. Konverze začnou postupně sbírat data a po čase budou vyrovnané aktuálním datum u stejné konverze z UA.
Nastavení konverzí z GA4 jako sekundární
1. Rozklikněte danou konverzi a klikněte na Upravit nastavení.
2. Zde zvolíte „Optimalizace cílů a akcí“ -> vybrat „Sekundární akce nepoužívaná k optimalizaci nabídek“. Nastavení uložíte.
3. Potvrďte tlačítkem „Hotovo“.
Důležité na závěr
Konverze se nyní začínají učit. Až se naučí (až nasbírají potřebná data a vyrovnají se konverzím z UA), je nutné tyto konverze z GA4 přepnout na primární a konverze ze staré služby UA přepnout zároveň na sekundární. Učení novým konverzím potrvá cca 2-3 měsíce, avšak přepnutí konverzí na primární by mělo být nejpozději během května. V červnu se služba UA vypne, a pokud nepřepnete na nové konverze ze služby GA4, přišli byste tak o potřebná data a výkon kampaní.
Doporučení na závěr
Pokud si nezaložíte novou službu v GA4, Google vám ji založí sám. Nečekejte však na tento krok a udělejte si vše v předstihu a samy. Služba vytvořená od Google bude obsahovat základní funkce a nastavení dle vašeho UA, ale nebude zcela nakonfigurovaná pro vaše cíle a stejně tak nemusí zachycovat potřebná historická data.