Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
PPC

AdWords Search Funnels, aneb kudy chodí zákazník

Nahlížíte do svého účtu AdWords a přemýšlíte, jakou hrají roli klíčová slova, sestavy nebo celé kampaně, které sice zaznamenávají solidní návštěvnost, ale neprodávají? Zajímá vás, jak dlouho trvá návštěvníkům vašeho webu, než se rozhodnou ke konverzi? Odpověď na tyto a i jiné otázky můžete najít v přehledu AdWords Search Funnels.

Martin Volák

Krátké připomenutí nikomu neuškodí

Google představil AdWords Search Funnels takřka před třemi lety (viz New Reports: AdWords Search Funnels). To však nic neubírá na jejich aktuálnosti. Navíc mnoho správců PPC kampaní na tento užitečný nástroj zapomíná. Krátké připomenutí proto nikomu neuškodí.

K čemu jsou AdWords Search Funnels

AdWords Search Funnels umožňují analýzu situace, ve které potřebujeme zjistit, jakou cestu projde zákazník, než konvertuje. Ve dvou přehledech (Asistující kliknutí a zobrazení a Asistované konverze) navíc odhalují, které prokliky a která zobrazení asistovaly při konverzi či které konverze takovou asistenci potřebovaly. Bez zajímavosti nejsou ani přehledy Nejčastější trasy, Prodleva a Délka trasy, které pro změnu „informují“ o charakteru rozhodovacího procesu před konverzí (tj. kudy nejčastěji chodí zákazník, jak dlouho mu cesta trvá a kolik na její zdolání potřebuje kroků).

A kde je najdu?

AdWords Search Funnels najdete ve svém účtu Google AdWords na kartě Nástroje a analýza výběrem možnosti Počet konverzí. V levém dolním rohu obrazovky se proklikem na odkaz Cesty vyhledávání dostanete k přehledům Nejčastější konverze, Asistující kliknutí a zobrazení, Asistované konverze, Analýza prvního prokliku, Analýza posledního kliknutí, Nejčastější trasy, Prodleva a Délka trasy.

Nákupní proces není o jednom dotazu

AdWords Search Funnels jsou užitečnou funkcionalitou, která ukazuje, jak jsou jednotlivá slova, sestavy a kampaně důležité při nákupním procesu. Jinými slovy, že nákupní proces není o jednom vyhledávacím dotazu a kliknutím na jednu reklamu. A také to, že kampaň (sestava, slovo), ke které není přiřazena žádná konverze, nemusíme hned vypínat.

Nezapomínejte ale...

Nezapomínejte ale, jak už název přehledu napovídá, že se jedná o trasy vyhledávání v Google vedoucí ke konverzi. Z rozhodovacího procesu jsou tedy v těchto přehledech vyloučeny podíly obsahových kampaní. Ke sledování i jejich vlivu na nákupní rozhodování, vyhledávání v ostatních vyhledávačích atd. je tedy třeba sledovat pomocí jiných nástrojů (např. Google Analytics).

Více o tématu naleznete ve videu níže nebo třeba v nápovědě AdWord - Interperetace přehledů měření konverzí.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal