Na oficiálním blogu Google AdWords dnes vyšel článek, který představuje nová vylepšení. V nejbližší době nastanou totiž v AdWords velké změny, zejména co se týká skóre kvality. Co se změní?
- Výpočet skore kvality by měl být přesnější – kvalita reklamy se bude vyhodnocovat po každém vyhledávacím dotazu. Google si od vylepšení slibuje – jak jinak – vyšší relevanci zobrazovaných reklam vůči vyhledávanému dotazu.
- Skóre kvality bude inzerentovi také zobrazeno přesněji. Dosud bylo prezentováno pouze ve 3 stupních: slabé, OK a skvělé, leccos napověděla i minimální nabídka (min bid). Nyní by měla být zavedena stupnice od 1 do 10, přičemž 10 znamená nejvyšší kvalitu.
- Zmizí minimální nabídka (minimum bid) jak ji známe dosud. Nová metrika pro kvalitu slova bude minimální nabídka pro umístění na 1. stránce výsledků (first page bid). U kličových slov zmizí i status neaktivní pro vyhledávání, to znamená, že i méně kvalitní slova mohou v budoucnu teoreticky spustit reklamu.
Osobně jsem na přínos změn velmi zvědavý, na praktické zhodnocení a postřehy si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Více se o vylepšeních dočtete na zmíněném blogu AdWords a v novém FAQ.