Již od 1. února 2016 všichni podnikatelé, kteří uzavírají kupní smlouvy se spotřebiteli, nebo jim poskytují služby, mají povinnost spotřebitele informovat o možnosti mimosoudního řešení sporů a o subjektu, na který se v této oblasti mohou obracet. Orgánem mimosoudního řešení sporů (vyjma oblasti finančních služeb, elektronických komunikací, poštovních služeb a některých energetických odvětví) je Česká obchodní inspekce.
Od 1. května 2016 však takové informace musí být obsaženy i ve všeobecných obchodních podmínkách na webových stránkách e-shopů. Podle Zdeňka Kučery, který pro vás v Dobrém webu připravil školení na téma právo pro e-shopy, postačuje do obchodních podmínek uvést, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce a odkaz na její adresu a webové stránky.
Internetoví obchodníci jsou však ještě povinni na svých internetových stránkách v obchodních podmínkách uvést možnost řešení spotřebitelských sporů on-line. V tomto případě lze využít platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Pokud nechcete ponechat nic náhodě a rádi byste se o právních úpravách e-commerce dozvěděli více, přijďte na školení Právo pro e-shopy se Zdeňkem Kučerou, který se s vámi neprávním jazykem podělí o své bohaté znalosti a zkušenosti.
Během tří 90minutových modulů se naučíte, na co si dát pozor při založení e-shopu, jak zajistit jeho fungování v souladu s platnými zákony i to, v čem spočívají nástrahy internetového marketingu.