Pomocí skóre kvality vyhodnocuje systém AdWords relevanci vaší reklamy. Od skóre kvality se odvíjí také minimální nabídka (minimální cena za proklik potřebná k tomu, aby se reklama na dané klíčové slovo zobrazovala) - čím vyšší skóre kvality klíčové slovo získá, tím nižší bude minimální nabídka. Skóre kvality je odvozeno především od:
- míry prokliku klíčového slova,
- relevance reklamního textu ke klíčovému slovu
- a kvality cílové stránky (landing page).
Pokud chcete vidět skóre kvality klíčových slov ve vaší reklamní sestavě, stačí v záhlaví seznamu klíčových slov vybrat z roletového menu Zobrazit/skrýt sloupce položku Zobrazit skóre kvality.
V Seznamu klíčových slov pak uvidíte u každého klíčového slova i jeho skóre kvality a minimální nabídku. Skóre kvality je vyjádřeno je ve třech stupních:
- slabé
- OK
- skvělé
Možnost vidět skóre kvality klíčových slov máte již dlouho, nedávno však byla přidána funkce Analýza klíčového slova. Po najetí myši na ikonku lupy vedle klíčového slova se zobrazí skóre kvality klíčového slova, a pokud se na toto slovo nespouští reklama, dozvíte se, proč tomu tak je.
V případě, že je skóre kvality klíčového slova nízké, zobrazí se doporučení ke zlepšení reklam, případně cílové stránky.