Jak AdWords Editor funguje
AdWords Editor je desktopová aplikace, kterou si můžete zdarma stáhnout ze stránek Google. Po instalaci se v AdWords Editoru příhlásíte do svého účtu AdWords a poté si program automaticky stáhne vaše kampaně. Jakmile se stahování dokončí, můžete začít s úpravami. Až budete s úpravami hotovi, AdWords Editor je odešle do vašeho účtu a úpravy se tedy ihned projeví.
Využití AdWords Editoru
AdWords editor se vám bude hodit, pokud spravujete více rozsáhlejších kampaní v systému Google AdWords, kdy vám velmi usnadní stereotypní práci spojenou s hromadným přidáváním a úpravami kampaní, sestav a klíčových slov. Díky možnosti exportu kampaní se vám AdWords Editor bude hodit i pokud inzerujete v dalších PPC systémech (Sklik, AdFox, ETARGET, ale i Microsoft AdCenter nebo Yahoo Search Engine Marketing).
Uživatelské rozhraní
Okno AdWords Editoru je přehledně rozděleno na následující části:
- Stromová struktura účtu AdWords - slouží k navigaci účtem a k výběru kampaní a sestav, se kterými chceme pracovat.
- Panel zobrazení - v záložkách si vybereme, které věci nás zajímají (můžeme si nechat zobrazit kampaně, sestavy, reklamní texty, klíčová slová, i umístění) a označíme si ty, se kterými chceme dále pracovat.
- V editačním panelu v dolní části okna pak můžeme upravovat položky, které jsme si označili v panelu zobrazení.
Hromadné úpravy PPC kampaní
Při radikálnější změně struktury kampaně je někdy potřeba přesunout jednu nebo více sestav z jedné kampaně do druhé. V AdWords Editoru lze tento na první pohled komplikovaný úkol udělat pouhým přetažením myši, tak jak je zvykem například u správce souborů.
AdWords editor lze využít i k tvorbě samotných kampaní od začátku, oceníte to ale spíše výjimečně, při tvorbě rozsáhlých kampaní s mnoha sestavami.
Nahrazování
AdWords editor je ideální pro hromadné změny a nahrazování v kampaních. Kromě klíčových slov můžete nahrazovat slova v titulku reklamy, popisku, zobrazené URL atd. a to nejen v celé kampani, ale i pouze v rámci vybraných sestav.
Nahrazování ve vybraných sestavách
Změny URL
V případě, že se změní URL cílových stránek, oceníte možnost hromadně URL změnit. Můžete využít i hromadného přidání nebo ubrání části URL (hodí se například pro měřící parametry apod.)
Možnosti pokročilých změn URL.
Export/Import
AdWords editor má možnost exportu vybraných kampaní i sestav, případně celého účtu. Toho můžete využít, pokud chcete své AdWords kampaně nakopírovat do jiného PPC systému. Bez problémů tak můžete své kampaně naimportovat do systémů:
- Sklik
- AdFox
- ETARGET
- MS Adcenter
- Yahoo Search Marketing
Před samotným importem do jiného PPC systému nezapomeňte změnit případné měřící parametry (například ?from=adwords na ?from=sklik atd.) a ceny za proklik. Mezi další možnosti patří export kampaně do formátu HTML (lze využít třeba při prezentaci kampaně) případně do formátu pro archivaci AdWords kampaní.
Stažení AdWords Editoru
AdWords Editor je dostupný pro operační systémy Windows a MAC OSX. Stáhnout jej můžete na stránkách Google.