Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce
PPC

Google Ads – propojení GA4 konverzí

Jistě jste již slyšeli o tom, že dochází k přechodu z Google Analytics (UA) na Google Analytics 4. Neznamená to však jen to, že byste již měli mít GA4 a měřit data i tam. Pro hladký „přechod“ kampaní v GAds je potřeba, aby v daném účtu byly propojené konverze z GA4 a začaly se co nejdříve měřit.To znamená, až se měření z UA v červnu vypne, konverze se přestanou měřit a na všech účtech se musí do té doby nové konverze z GA4 naučit skrze pár konverzních cyklů, aby systém dokázal správně optimalizovat kampaně a být na stejné úrovni jako aktuální UA konverze.

Jana Šobotníková

Nové GA4 konverze budou v sobě mít automaticky všechny rozšíření jako rozšířené konverze a režim souhlasu, takže budou doměřovat nejlépe, tedy budou nejvíce odpovídající realitě. Přestože je aktuálně měřena konverze skrze webovou stránku, je lepší tam mít rovnou i GA4 sekundární konverze, jelikož i tito klienti na ně budou v budoucnu přecházet.


Jak začít?

  • V první řadě zkontrolujte, zda máte GA4 a jestli jsou napojené do GAds účtu.
  • Napojení zjistíte přes menu „Nástroje a nastavení“ > „Propojené účty“.
  • Pokud toto nemáte a nevíte, jak na to, kontaktujte svého analytika či správce účtu. :-)


Jak na napojení konverzí z GA4 do GAds a jak je nastavit

1. Přejděte v menu na Nástroje a nastavení -> Konverze.

2. Kliknete na modré tlačítko „Nová konverzní akce“ pro přidání konverzní akce/konverzních akcí z GA4.


3.Zvolte okno „Import“.

4. Vyberte, co chcete importovat – zde vyberete zdroj GA4 (Služba Google Analytics 4) a podkategorii web. Pokračujte dále.

5. Následně se zobrazí seznam konverzí, které jsou ve vaší službě GA4 připravené. Je potřeba vybrat tu správnou událost, tedy i správný název služby a ID služby. Ideálně, když si ID služby ověříte přímo v GA4 či se svým správcem. Konverze může být jen jedna nebo i více – dle vašeho nastavení v GA4. Např. kromě „purchase“ (nákupu) můžete mít jako konverzi sběr leadu (přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře apod.). Vyberte tedy všechny konverze, které chcete importovat do GAds.

6. Když zaškrtnete všechny relevantní konverze, dáte „Importovat a pokračovat“. Následně naskočí okno o úspěšném importu. Potvrdíte „Hotovo“.

Tyto nově naimportované konverze z GA4 by v tuto chvíli měly být nastavené jako sekundární. Pokud nejsou, je potřeba to pro tuto chvíli nastavit, aby nedocházelo např. k zdvojení dat. Konverze začnou postupně sbírat data a po čase budou vyrovnané aktuálním datum u stejné konverze z UA.


Nastavení konverzí z GA4 jako sekundární

1. Rozklikněte danou konverzi a klikněte na Upravit nastavení.

2. Zde zvolíte „Optimalizace cílů a akcí“ -> vybrat „Sekundární akce nepoužívaná k optimalizaci nabídek“. Nastavení uložíte.

3. Potvrďte tlačítkem „Hotovo“.


Důležité na závěr

Konverze se nyní začínají učit. Až se naučí (až nasbírají potřebná data a vyrovnají se konverzím z UA), je nutné tyto konverze z GA4 přepnout na primární a konverze ze staré služby UA přepnout zároveň na sekundární. Učení novým konverzím potrvá cca 2-3 měsíce, avšak přepnutí konverzí na primární by mělo být nejpozději během května. V červnu se služba UA vypne, a pokud nepřepnete na nové konverze ze služby GA4, přišli byste tak o potřebná data a výkon kampaní.


Doporučení na závěr

Pokud si nezaložíte novou službu v GA4, Google vám ji založí sám. Nečekejte však na tento krok a udělejte si vše v předstihu a samy. Služba vytvořená od Google bude obsahovat základní funkce a nastavení dle vašeho UA, ale nebude zcela nakonfigurovaná pro vaše cíle a stejně tak nemusí zachycovat potřebná historická data.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal