Jsem dostatečně konkurenceschopný?
Základem nově použitelné analýzy je schopnost zjistit, jak si vedeme v porovnání s ostatními inzerenty v jednotlivých oborech. Jsou naše reklamy kvalitnější? Zaostávají naopak v některých směrech? Použitím dat ve spojení s ostatními přehledy a statistikami lze navíc velmi snadno pochopit, zda byly provedené úpravy účtu opravdu přínosné.
Jak to funguje
Výkon je pomocí Analýzy konkurence možno sledovat na několika úrovních, konkrétně dle zobrazení, prokliků, CTR (míry prokliku) či průměrné pozice inzerátu. Zvolit si lze vždy jednu metriku, pro komplexní přehled o účtu je samozřejmě vhodné si postupně vyzkoušet všechny. Porovnáním vyhledávacího dotazu uživatele s textem inzerátu, klíčovým slovem a cílovou stránkou rovná systém data do přehledných kategorií. Takto je schopen analyzovat údaje s inzerenty, kteří nabízejí stejný druh produktu či služby. Samozřejmě nelze zjistit kdo konkrétně s námi v aukcích soutěží - výkonová data konkurentů jsou průměrována a naprosto anonymní.
Rozhraní funkce je přehledné a okamžitě uvede uživatele do obrazu.
Data, respektive námi zvolenou metriku můžeme procházet hned dvěma způsoby – pomocí takzvaných konkurenčních oblastí nebo sloupcových grafů. První varianta srovnává výkon našich kampaní se všemi inzerenty ve shodné kategorii. Rozsah je členěn do pěti segmentů, podle kterých můžeme identifikovat, v jakých kvalitativních hladinách se naše reklamy pohybují – zda jsou ve vztahu k ostatním výkonnější, průměrné či naopak o něco slabší. Grafy jsou ještě názornější – zobrazí nám porovnání s inzerenty ve stejném oboru, kteří se navíc pohybují v podobném metrickém rozsahu. Pokud tedy například kampaň generuje stovky prokliků, určitě se v grafu nebude srovnávat s konkurenční, jejíž hodnoty se pohybují v rámci desítek.
Video: Názorná prezentace Analýzy konkurence v anglickém jazyce.
„Špehováním“ ke kvalitnějšímu účtu
Využitím funkce můžeme vždy přesně zjistit, jak si oproti konkurentům vedeme a hlavně – v jakých oblastech ještě musíme na kampaních zapracovat. Data jsou aktualizována každý týden, čili nám nic nebrání inspirovat se, popřemýšlet o cenových nabídkách, zanalyzovat svá klíčová slova či upravit denní rozpočty. Pokud se nejedná o náš hlavní obor činnosti, proč nezvážit, zda jsou pro nás tyto sestavy vlastně důležité? Co třeba je nahradit jinými? Trocha vzájemného „špehování“ rozhodně není na škodu. Brzy se nejspíš dočkáme i v českých účtech, na jazykových mutacích se momentálně v Googlu pracuje.