Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Design
E-commerce
UX

8 UX trendů pro váš e-shop

Stačí pár kliknutí a máte doma košili na míru i plavbu kolem světa. Ani nemusíte sedět u počítače, potřebujete jen mobil a pár minut při čekání na tramvaj. Lidé nakupují na internetu stále víc a víc, jak na to však reagují prodejci? Podívejte se, jaké trendy ovládnou e-shopy v roce 2015.

Petr Žďárský
3.6.2015

Responsivní design

Lidé nakupují stále častěji na cestách. Je tedy nezbytné, aby byly stránky responsivní a uzpůsobené nákupům ve vlaku či na sedadle spolujezdce. Nezapomínejme také na další početnou skupiny zákazníků - na ty, kteří nakupují v práci. Ti naopak stránky zobrazují na velikých monitorech v kanceláři. Správný e-shop by měl myslet na všechny.

Na stránce Burton nakoupíte z mobilu i na velkém monitoru v práci.


Na stránce Burton nakoupíte z mobilu i na velkém monitoru v práci.

Material a flat design

Stále více se používá flat design a novinka společnosti Google - material design. Vyznačují se čistými barvami a plochým vyobrazením objektů bez stínování a napodobování reálných věcí. Tlačítka jsou znázorněna tak, aby se na ně dalo intuitivně kliknout, ale bez zbytečného vykreslování a komixových prvků. Vše je zobrazeno minimalisticky, pomocí jednoduchých prvků, typografie a barev. Flat design jde ruku v ruce s responsivním designem při různých velikostech displeje.

Obchod Skinny ties sází na jednoduchý grafický design a rozložení stránky.


Obchod Skinny ties sází na jednoduchý grafický design a rozložení stránky.

Mikro interakce

Malé animace nebo drobné interakce vaše zákazníky pobaví a namotivuje k dalšímu nákupu. Může se jednat o jednoduché přidání položky do košíku, kde košík spolkne položku nebo figurína, která se zatočí, když si vyberete šaty. Všechny tyto interakce mohou obohatit vytoužený uživatelský prožitek o něco nového.

Kdo by nechtěl udělat radost nákupnímu košíku jako v e-shopu threadless.com


Kdo by nechtěl udělat radost nákupnímu košíku jako v e-shopu threadless.com

Velká typografie

Drobná písmena jsou špatně čitelný na mobilních zařízeních. Trendem poslední doby jsou u produktových i firemních prezentací velká, dobře čitelná písmena. Obrovské a tučné písmo se nejen velmi dobře čte, ale zaujme uživatele hned po načtení stránky. Méně textu, ale o to větší font je jedním z nejrozšířenějších trendů tohoto roku.

Jednoduché sdělení přes celou stránku. Built Things.


Jednoduché sdělení přes celou stránku. Built Things.

Karetní rozložení stránky

Ideální pro responsivní design, lehce přizpůsobitelné s minimem nepotřebného obsahu. Takové je rozložení pomocí karet. Karty se jednoduše přidávají a odebírají podle velikosti zařízení, na kterém zrovna stránku prohlížíte. Mohou být různě veliké a použitelné téměř pro cokoliv - od přehledu produktů, zobrazení článků blogu nebo třeba výpis komentářů.

Hlavní strana e-shopu Firebox - vyberte si kartu.


Hlavní strana e-shopu Firebox - vyberte si kartu.

Ikony místo textu

Lidé neradi čtou dlouhé texty. Proto se čím dál častěji můžeme setkat s prvky, které text neobsahují vůbec. Typickým příkladem jsou tlačítka vyhledávání, kde je text nahrazen obrázkem lupy nebo domeček, kterým se vracíte na hlavní stránku.

Stále používanějším piktogramem je tzv. hamburger. Ten je však důkazem, že ne vždy je nahrazení textu obrázkem pro uživatele lehce srozumitelné. Průzkumy napovídají, že je lepší k této ikoně přidávat doplňující text, protože ne každý si tuto ikonu spojí se zobrazením menu. Velmi často si pod ní představí spíše seznam položek ve výpisu.

Nahrazování ikonami se tedy zdá být jako veliký trend, ale může s sebou nést i nepříjemnosti v podobě složitější navigace na webu. Je tedy potřeba je vybírat s citem a porozuměním cílové skupině.

Jednoduché logo nebo hlavolam pro uživatele? Zdroj: Pollen London.


Jednoduché logo nebo hlavolam pro uživatele? Zdroj: Pollen London.

Více posouvání, méně klikání

Pro uživatele je mnohem jednoduší stránky posouvat, než složitě proklikávat. Všimněte si, že jsou dnešní stránky mnohem delší a bez větších odskoků mimo. Spíše se jedná o vyprávění příběhů, které návštěvníky zaujmou a vtáhnou do děje. Delší stránky se používají jak pro prezentace firem, tak produktové stránky.

Na webu Dangers Off Tracking z cesty nesjedete.


Na webu Dangers Off Tracking z cesty nesjedete.

Fotky a videa přes celou obrazovku

Emoce mají na stránkách velkou váhu. Krásné fotky nebo videa hrající na pozadí dodají stránce styl, ale zároveň pomohou představit značku nebo vybraný produkt. Tak jako všechny ostatní trendy jde ruku v ruce s responsivním designem, díky němuž vypadá výsledný web dobře na všech zařízeních.

Fotka na fashion webu Basus.


Fotka na fashion webu Basus.

Co nás překvapí příště?

Designéři rádi experimentují a zkoušejí nové věci, je proto velká šance, že nás brzy v opět něčím překvapí. Některé prvky, které se nám dnes zdají nejasné nebo málo používané nám budou brzy připadat jako běžná součást webu. Naopak jsou prvky, které už v současném webdesignu definitivně ustupují.

Pozn.: Článek vyšel na serveru Podnikatel.cz

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál