Jak se hodnotilo
Oproti předcházejícím ročníkům WebTop100 došlo k poměrně výraznému posunu ve způsobu hodnocení. Každý z webů hodnotilo pět odborných porotců. Ti se zaměřili každý na jednu z pěti oblastí – design a grafika, technické řešení, použitelnost, marketingová hodnota a obsah prezentací. Pro hodnocení obsahu prezentací měl navíc každý z oborových žebříčků vlastního hodnotitele, specialistu v daném oboru. Hodnocení probíhalo podle komplexní metodiky, kterou za účelem objektivního zhodnocení důležitých faktorů připravil Dobrý web.
Kdo vyhrál
Obecně se kvalita prezentací během roku opět znatelně zlepšila. Některé weby dokonce prošly kompletním redesignem a často tak mohly rozhodnout i maličkosti. Celkovým vítězem se stala společnost Pražská energetika, a.s. Druhé místo obsadila Komerční banka, a.s. a na třetím se umístil T-Mobile Czech Republic, a.s. Za nejlepší marketingovou hodnotu prezentace získala cenu prezentace firmy ŠKODA AUTO, a.s.
Vítězi oborových žebříčků pak jsou:
- Telekomunikace – T-Mobile Czech Republic, a.s.,
- IT – KOMIX, s.r.o.,
- Finance – Komerční banka, a.s.,
- Průmysl – LINET, spol. s r.o.,
- Auto-Moto – ŠKODA AUTO, a.s.,
- Utility – Pražská energetika, a.s.,
- Shop&Retail – BAŤA, akciová společnost,
- Transport – Česká pošta, s.p.,
- Veřejná správa – Česká Televize.
Odborná konference
Součástí hodnocení WebTop100 je každoročně také celodenní odborná konference. Ta letošní se bude konat s odstupem od vyhlášení výsledků, 7. listopadu. Téma konference bude „Web jako marketingový nástroj“. Mezi přednášejícími se objeví také Shadi Abou-Zahra z konsorcia W3C, zástupce evropského Google či náš kolega Martin Kopta.