Když jsem nastupovala, původně na stáž, měla jsem pocit, že o PPC reklamě vím celkem dost. Adwords, nebo Sklik, to přeci není žádná věda. Realita se pak ale ukázala úplně opačnou a ze všech těch sestav, CPC, CTR, konverzí, skóre kvality apod. se mi pěkně motala hlava.
Časem si to vše sedlo a klientů a zkušeností přibývalo. Postupně jsme začali ve větší míře dělat reklamu i na Facebooku, tedy v systému který není pro správce vždy úplně přívětivý, ale který roste a mění se každou chvíli a v dnešním světě sociálních sítí má své nezpochybnitelné místo.
Své místo získala i práce v Adformu. Kdyby mi někdo před těmi lety řekl, kolik budu spravovat kampaní a s jakými rozpočty, asi bych si ťukala na čelo. A práce v HTML5 studiu? Vytváření rich media bannerů? Nastavování nativní reklamy? To bych si asi myslela něco o bláznech a přitom právě tato část práce je mojí oblíbenou.
Ani jsem neměla čas začít se nudit a po nasbírání zkušeností jsem dostala možnost přebrat školení PPC pro začátečníky. Pro mě, jakožto pro introverta, který se raději vrtá ve svých projektech a k těmto výzvám přistupuje v nastavení „vždyť přeci nevím dost, abych mohla školit,“ šlo o velkou věc, kteréj sem se také nějakou dobu úspěšně vyhýbala. Nakonec jsem ráda, že kolem mě možnost školit pouze neprošla bez povšimnutí. Začátky nebyly úplně jednoduché a na přípravu a obalení nervů padla nejedna tabulka čokolády. Po nějakých třech letech školení už nervy nejsou tak velké jako ze začátku, ale pocit zodpovědnosti k účastníkům a snaha o to předat jim toho co nejvíce zůstala. A pokud po celodenním školení účastníci odchází s hlavu plnou nových informací, prozřením, že to není tak easy, jak si mysleli a zároveň s odhodláním se do toho hned druhý den pustit, když už ví jak na to, dává mi tahle část mojí práce obrovský pocit zadostiučinění a radosti.
Samostatnou kapitolou je samotná práce v Sherpas. Vše samozřejmě není vždy růžové a zalité sluncem, ale když je problém tak se řeší, pokud je potřeba rada nebo znát názor někoho druhého, vždy je na koho se obrátit, podívat se na věci z druhé stránky a hledat řešení.
Důležitou věcí v práci je i parta kolegů, se kterými člověk přeci jen tráví velkou část času a pokud si s někým nesedne, dokáže to práci pěkně znechutit. To zde naštěstí téměř neznáme a spíše mám občas pocit, že jsem v partě podobně naladěných kamarádů. A vzpomínky na turnaje v beach volejbale, kdy část teamu hraje a část patří spíše mezi hrající diváky, turnaje v badmintonu, nebo celofiremní výpravu na Říp s rozdělením na pěší a cyklo sekci (která nakonec najela 80 km a chvíli se musela prodírat lesem a kopřivami včetně nesení kol na zádech) patří mezi nezapomenutelné! ☺
Když si to tak čtu, už se těm rokům ani nedivím a přeji Sherpas i sobě další roky plné pracovních výzev a úspěchů.
Náš tip: navštivte naše školení PPC pro pokročilé.