Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika

Vyhodnocení A|B testování Pixmac

Chceme se s vámi podělit o výsledky A|B testování fotobanky Pixmac.cz. V minulém článku A|B test fotobanky Pixmac.cz pokračuje jste se mohli dozvědět, nad čím jsme se rozhodovali.

Pavel Jašek
12.4.2011

Po 4 týdnech probíhajícího testování 3 variant jsme došli do patové situace, když se varianta jen s jedním tlačítkem stáhnout a varianta se stručným přehledem informací vyrovnaly na počet transakci přesně. Varianta s největším množstvím informací se vůči druhým dvěma nedokázala prosadit. Ztrácela jak v počtu transakcí, tak v celkových tržbách. Na její slabý výkon jsme upozorňovali již v minulém článku A|B test fotobanky Pixmac.cz pokračuje.

Po vyhodnocení testování 3 variant jsme přistoupili ke změně v testu, abychom dali možnost ukázat lepším variantám své silné stránky. Proto jsme se spolu s klientem rozhodli vypnout variantu s nejvíce informacemi a pokračovat v testu bez ní. Lepší rozhodování měla zajistit zvýšená návštěvnost do zbývajících dvou variant, a tím pádem rychlejší průběh testu.

Rozhodnout musí peníze

Ani po dalších 14 dnech samostatného testování dvou vyrovnaných variant, nedošlo k výraznému rozdílu jejich výkonu v hlavní metrice. Nepomohla ani segmentace nových uživatelů. Nejednoznačné výsledky tak zvýraznily potřebu podpůrných metrik. Při porovnání tržeb bylo vidět, že uživatelé utrácejí nejvíce na variantě se stručným přehledem informací, kde za 6 týdnů testování utratili o 22 % víc než na druhé variantě jen s jedním tlačítkem stáhnout. Protože cílem testu bylo určit, která varianta dokáže klientovi vydělat nejvíce peněz, bylo rozhodování nakonec poměrně jasné. Hlavní metrika sama nestačila, a tak vedlejší metrika testování rozhodla.

Vítěznou variantou se tedy stala varianta se stručným přehledem informací.

Z testování nás těší především to, že klient byl spokojený a chce testování tabulky ceníku vyzkoušet i na ostatních jazykových mutacích své fotobanky. Navíc spolu s Pixmacem uvažujeme o testování interního vyhledávání fotobanky.

Série článků o A|B testování Pixmacu ještě není u konce. Pavel Jašek vám ve svém článku popíše pár detailů o technické stránce testování.

Pokud vás tento blog zaujal a máte zájem naučit se jak správně A|B testování připravit a spustit, navštivte naše Školení A/B testování.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál