Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika

Únorový večer Web Analytics Wednesday

Již osmé setkání příznivců webové analytiky opět praskalo ve švech. Přes 120 účastníků si vyslechlo přednášky Martina Snížka z agentury Optimics a Josefa Hose z antivirové společnosti Avast. Víte, jak zařídit, aby vaše A/B testy přinášely výsledky? Podívejte se na videa z únorového večera Web Analytics Wednesday.

Pavel Jašek
29.2.2012

Na Web Analytics Wednesday se registrovalo více než 170 účastníků, z toho jich dorazilo asi 120. Nepřišli pouze pracovníci z českých online agentur, ale i zástupci firem, které A/B testování samy chtějí řešit.

Fotografie z Web Analytics Wednesday 22. února 2012

Jak zařídit, aby A/B testy přinášely výsledky

Úloha prezentace Martina Snížka spočívala ve vyjasnění základů A/B testování. Zmínil, které typy změn mohou mít vliv na zákazníka, jak tyto změny prioritizovat a měřit. Neopomněl zdůraznit, že optimalizace je iterativní proces. To v praxi znamená, že bychom se neměli bát, když A/B testování dopadne špatně. Dlouhodobý plán testování by měl ošetřit, že ze série desíti testů jich může klidně sedm být negativních, ale zbylé tři posunou obchodní výkonnost výrazně dopředu.

Záznam přednášky Jak zařídit, aby vaše A/B testy přinášely výsledky (Martin Snížek, Optimics).

Martinovy příklady byly dobře doplněny o výklady možného zdůvodnění, proč určitá změna funguje. Nejvíc se mi z toho líbilo rozklíčování fungování jednotlivých prvků u testování produktu Highrise. Titulní stránka softwarového produktu má návštěvníkům vysvětlit hlavní funkce a motivovat je k vyzkoušení nástroje. Důležitým poznatkem z testování bylo popření několika obecných best-practice, že větší výstižnost a stručnost textu nabídky musí vést k lepším výsledkům. Delších nabídek se ostatně nebál ani David Ogilvy ve svých direct mailech. Prokliněte si, jak vypadala delší varianta stránky Highrise. Společnost 37signals uvedené testování podrobně popsala na svém blogu v třídílném seriálu (část 2, část 3).

Převzato z http://37signals.com/svn/posts/2991-behind-the-scenes-ab-testing-part-3-final

Testování musí předbíhat kvantitativní a kvalitativní výzkum, který posoudí závažnost problému a odhadne potenciální zlepšení. Z dotazů účastníků bylo zřejmé, že právě tato fáze je velkým otazníkem a neví, jak ji uchopit. Jak uvádím v článku na Lupě, podstatné je zodpovězení odhadu, zda testovaná varianta stránky dokáže odstranit problémy návštěvníků na stránce.

S A/B testováním také nutně souvisí stanovení hypotézy, která ověřuje rozdílnost variant. Tohoto pojmu se sice často bojíme, ale neměli bychom tento krok správného určení, co vlastně testujeme přeskakovat. Statistika je důležitým základem pro správné vyhodnocení A/B testování. K hypotéze se totiž vždy vracíme při vyhodnocování, a to se teprve vidí, jak srozumitelně a měřitelně byla na začátku definována.

Freemium v praxi

Josef Hos z Avastu představil, jak dělají A/B testování u nich. Úlohu měl trochu ztíženou, protože mezi účastníky seděla i konkurence z AVG. Zmínil, jak různě cílí na uživatele bezplatné verze Avastu, jak se snaží tyto uživatele posouvat k objednávce nebo alespoň vyzkoušení placené verze. Ve videu si určitě všimněte, jak Josef povídá o vyhodnocování výsledků podle segmentů uživatelů v různých zemích - čekali byste takové rozdíly mezi Francouzi a Američany?

Záznam přednášky Freemium v praxi (Josef Hos, AVAST Software).

Jak vám může Dobrý web pomoci s A/B testováním

V Dobrém webu také děláme A/B testování. Již jste si mohli přečíst seriál o testování fotobanky Pixmac.cz, nebo rovnou případovou studii A/B testování pro e-shop Magnet Blancheporte.

Poskytujeme také individuální školení A/B testování připravené vždy pro konkrétní firmu. Jasně se v něm ukazuje, jak konkrétně připravovat a vyhodnocovat testy. Osvědčilo se nám, když jsme téma mohli probrat jak s osobami, které jsou zodpovědné za zlepšování výsledků webu, tak i se zaměstnanci, kteří by dělali nutnou operativu - vymýšleli a kreslili varianty do drátěných modelů, připravovali měřící kódy a vyhodnocovali výsledky. Takové školení pak nebylo monologem lektora, ale spíše workshopem, kde se probíraly konkrétní úpravy webu a způsob jejich realizace. Dejte nám vědět, jestli chcete s A/B testováním začít také ve své firmě!

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál