V rámci výzkumu, který probíhal během dubna 2020 na vzorku 500 osob, jsme mapovali očekávání a obavy, které doprovází nakupování během karantény. Výsledky naší studie pomohou provozovatelům e-shopů je efektivně řídit.
Studie nabízí výsledky a doporučení pro 5 základních oblastí spojených s nákupním chováním zákazníků českých e-shopů v době karantény. Podívejte se na malou ochutnávku toho, co jsme zjistili.
Dejte svým zákazníkům vědět, že stále fungujete
Většina zákazníků nakupuje stejně často nebo dokonce častěji. Je proto důležité jim dát vědět, že tu pro ně stále jste. Pokud je to možné, přizpůsobte svou nabídku současné poptávce. Ujistěte své zákazníky, že dodržujete hygienická opatření.
Chopte se příležitosti
Karanténa sice omezila nakupování v kamenných obchodech, ale neomezila chuť lidí k nakupování. Přesunuli se tedy se svými nákupy na internet. Připravte marketingové akce a dejte o sobě vědět.
Přiznejte se
Vysvětlete zákazníkům, proč se prodlouží doba doručení zboží a také o kolik. Při otevřeném a férovém jednání budou zákazníci klidnější a rádi se k vám opakovaně vrátí. Pokud komunikace vázne, zákazníci znervózní.
Doručujte zdarma
Doprava zdarma po dobu karantény je pro zákazníky příjemným benefitem, většina z nich v současné situaci dává přednost doručení zboží domů. Pokud si to můžete dovolit, udělejte akci na doručení zdarma.
Další zajímavé informace o nákupním chování Čechů během pandemie najdete v detailních výsledcích studie, kterou provedl Filip Ekl, vedoucí týmu UX.
Filip je specialista na návrh, realizaci a vyhodnocování uživatelských výzkumů a testování. Má za sebou přes 1000 rozhovorů a uživatelských testování pro klienty jako jsou Air Bank, Škoda Auto, Heureka, Google, Vodafone, Amazon a desítky dalších. Jeho cílem je proniknout do myslí lidí a nacházet řešení, která budou přívětivá pro uživatele a výhodná pro byznys.
Školení od Dobrého webu Jak na připravit kampaně, aby vydělávaly.