První díl, Cílové skupiny a jejich potřeby, vyšel 29. 2. ve 4. čísle, další díly budou následovat vždy v každém sudém čísle časopisu. Pro aktuální informace sledujte stránky magazínu Computerworld.
Postupně se můžete těšit na následující kapitoly:
- Cílové skupiny webu a jejich potřeby — poznejte své uživatele a nabídněte jim, co hledají (právě vyšlo).
- Cíle webu — stanovte si kritéria pro úspěch svého projektu a návratnost investic.
- Konkurence a konkurenční výhody — jak přesvědčit klienty, že právě vy jste ta nejlepší volba. Vždyť konkurence je vzdálena jen několik kliknutí.
- Zadávací dokumentace — před technickou realizací webu nejprve sestavte strukturu webu, určete rozvržení hlavních stránek a navigační mechanismy. Bez ucelené představy o struktuře webu strávíte brzy více času zalepováním chyb než užitečnou prací.
- Grafický návrh webu — dobře strukturovaný obsah pak grafik podpoří atraktivní a přehlednou vizuální formou, která návštěvníka zaujme a podpoří informační hodnotu.
- Výběr technického řešitele — nakonec se do díla pustí programátoři a technický základ webu je hotov.
- Copywriting — naučte se psát poutavé texty. Kvalitní obsah je to, co uživatele zaujme a přesvědčí.
- Použitelnost — práce s webem a cesta k informacím musí být snadná a přehledná. Pokud se uživatelé na webu ztrácejí, sebelepší obsah či grafika situaci nezachrání.
- Přístupnost — informace by měly být přístupné všem uživatelům nezávisle na výstupním zařízení, které používají.
- Optimalizace webu pro vyhledávače — web musí být vidět, jinak je celá investice vyhozená oknem. Web bez uživatelů je mrtvý web.
- Získávání zpětných odkazů — kvalitní zpětné odkazy jsou základem pro zviditelnění webu ve vyhledávačích. Kde je ale nasbírat?
- Formy internetové reklamy — způsobů placené propagace je dlouhá řada, jen některé se ale skutečně vyplatí.
- PPC reklama — kontextová reklama placená za výkon je v současnosti jednou z nejefektivnějších a nejlépe cílenou.
- Vyhodnocování efektivity reklamních kampaní — jak poznat, do kterých reklamních sdělelní je lepší přestat investovat a která vám vynesou peníze.
- Měření návštěvnosti webu — kdo jsou návštěvníci vašeho webu, odkud přicházejí a co na vašem webu dělají?
Doufám, že v seriálu naleznete užitečné informace a pomůže vám při budování úspěšného webu. Pokud při tom budete potřebovat asistenci, budeme samozřejmě rádi, obrátíte-li se na nás.