Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce

Rozhovor s Petrem Cikánem: E-mailing byl jedním z nejefektivnějších kanálů už před 13 lety

Jaký je stav e-mail marketingu v Česku? Co se změnilo za 13 let? Jaké chyby firmy nejčastěji dělají? Nejen na to jsem se ptala Petra Cikána, lektora našeho školení e-mail marketingu.

Dagmar Plotěná
26.2.2015

Petře, máte více než 13 zkušeností v oblasti e-commerce a internetového marketingu. To už je pěkná doba. Jak jste se k tomu dostal a co jste za tu dobu všechno dělal?

Je to pěkná řádka let, za tu dobou jsem myslím vyzkoušel z e-commerce téměř vše. 13 let jsem provozoval vlastní e-shop, resp. v začátcích spíše prodejní katalog. Ale byla to skvělá doba. S minimální investicí bylo možné meziročně růst až o 40 %, to si dnes již nedokážu představit. Za tu dobu došlo k diametrální proměně celé e-commerce scény a určitě bylo fajn u toho být. Není bez zajímavosti, že e-mailing byl i tenkrát jedním z nejefektivnějších kanálů.

Co děláte teď a co Vás na tom baví?

Aktuálně spolupracuji na téměř 30 projektech realizací inteligentního e-mailingu pro naše klienty. Od ledna jsem také lídrem našeho e-mailingového oddělení. Na mé práci mě baví především dynamika oboru, kde můžeme díky stále dokonalejším technologiím kampaně neustále vylepšovat. Hodně mě také těší také vývoj vlastních produktů a doplňků pro Silverpop, kterému se v Acomware věnujeme.

Jaká je podle Vašich zkušeností v Česku znalost e-mail marketingu?

Z pohledu emailingu je velké množství firem v Česku teprve na začátku, mnozí to bohužel zatím netuší. Za pozitivní považuji fakt, že za poslední rok se toto odvětví dostává do popředí jejich zájmu. Ve firmách dochází k přehodnocení marketingových strategií a realizace inteligentního mailingu dostává prioritu.

Petr Cikán přednáší na konferenci E-business forum


Petr Cikán mluví o automatizaci e-mailingu na E-Business-akademii 2014.

Jak dlouho školíte?

Hromadným i individuálním školením se věnuji necelé 2 roky.

A je těžší e-mailing učit, nebo dělat?

Vlastní realizace je určitě těžší. Na školení se učíte zejména teoretické principy přípravy kampaní. V praxi se musíte vypořádat s konkrétními specifiky daného oboru. Na každý obor nelze aplikovat vše.

S jakými předsudky nebo mylnými představami lidé přicházejí na Vaše školení?

Hodně účastníků přichází na školení s představou klasického mailingu, kdy posílají jednotné sdělení na celou databázi a postupem času jim klesá výkon kampaní. Sami cítí, že je potřeba komunikaci změnit, ale neví přesně, co dělat. Důležité je kompletně změnit myšlení – přejít od servírování informací zákazníkům k navázání dialogu.

Častou mylnou představou je akcelerace e-mailingu zakoupením databáze od externí firmy. Tak snadné to samozřejmě není. Ukazujeme si pak jiné možnosti posilování databáze, které nejsou tak rychlé, ale o to jsou poctivější a účinnější.

Máte nějaký rituál před, po nebo v průběhu školení?

Zatím ne:-)

Kdo Vás v oboru inspiruje?

Velkou inspirací je pro mě Loren McDonaldze Silverpopu.

A co děláte, když nepracujete ani neškolíte?

Takového času není příliš, ale určitě se alespoň trochu najde. Přes zimu se snažím pravidelně plavat, případně zajít na squash, léto je u mě ve znamení cyklistiky a turistiky. Rád také cestuji do zahraničí.

Díky za rozhovor a přeji mnoho spokojených účastníků školení.

Petr Cikán má více než 13 let zkušeností v e-commerce a internetovém marketingu.


Petr Cikán má více než 13 let zkušeností v e-commerce a internetovém marketingu.

Kdo je Petr Cikán

Petr Cikán se v oblasti e-commerce a marketingu pohybuje už od roku 1999.V agentuře ACOMWARE má na starosti e-mail marketing. Je držitelem prestižního certifikátuSilverpop Engage Professional Certification. Mezi klienty, kterým Petr s e-mailingem pomáhá, patří například Tescoma a Kytary.cz. Pro Dobrý web vede pravidelné školení e-mail marketingu.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál