Rovnou si ukažme tuto novinku na příkladu. Chceme zjistit, která klíčová slova mají vysokou hodnotu bounce rate. Budou totiž podezřelá ze zbytečnosti :-) Pokud bychom toto sledovali pro PPC kampaně, u takových slov bychom se snažili upravit jejich zacílení a posuzovali, zda jsou vůbec vhodná pro náš web. V Google Analytics prakticky půjdeme do menu Zdroje provozu → Klíčová slova. Tabulku klíčových slov si seřadíme kliknutím na sloupec Poměr návratů (ach ten škaredý český překlad pro Bounce rate).
Jak vidíme, v seznamu sice teď máme klíčová slova, která mají velmi vysokou hodnotu bounce rate, ovšem počet návštěv přes takové slovo je nízký. A sic je zajímavé procházet všechna klíčová slova, pro aplikovatelné poznatky musíme vycházet z nějakých důležitějších hodnot. Proto bychom rádi viděli slova, která za danou dobu vyhledávalo mnohem více lidí.
Dole pod tabulkou je filtr, kterým si můžeme vybrat klíčová slova s určitou částí řetězce, to nám teď nepomůže. Nově (k disposici ode dneška či během pár týdnů) je však vedle něj odkaz Pokročilý filtr, který nám dovolí si z metrik daného přehledu (to jsou ty sloupečky Návštěvy, Stránky/návštěva apod.) sestavit trochu sofistikovanější filtr. Zkuste si vybrat Návštěvy a jejich minimální počet nastavit na rozumnější hodnotu.
Poznámka: V Google Analytics existují dvě věci pojmenované jako Pokročilé filtry. Jedna funguje u nastavení profilu o tvrdé filtry ještě před zpracováním dat na serverech Google (slouží např. pro vyloučení návštěvnosti z vlastních IP adres) a druhá je v tomto článku popisovaná funkce aplikovaná na tabulky v přehledech.
Podmínek jde vkládat najednou více, mezi sebou mají pouze vztah AND, budou platit obě zároveň. Můžete jich vkládat téměř libovolné množství, lze je použít i vícekrát, takže se dostanete např. k podmínce více jak 10, ale méně než 100 návštěv.
Tradá! Dostali jsme se ke klíčovým slovům, která podle jejich počtu už bychom mohli brát v potaz a jejichž výkon podle bounce rate je velmi špatný. Bylo jednoduché se sem dostat? Dobře. Jsme ale jen na začátku, teď by bylo nutné data správně interpretovat a navrhnout nějaké následné kroky. Třeba podívat se, na které stránky se lidé dostávají při zadání klíčového slova "holčičky", zda nemají od webu trochu zvláštní očekávání :-)
Máte již dostupnou tuto funkci? Podělte se v komentářích o zkušenosti a příklady dalšího využití.