Na Tadyjemoje.cz uživatelé hledají inspiraci „jak bydlet po svém“ a trendy v prvním bydlení. Věrnostní program pomáhá aktuálním i potenciálním zákazníkům ČMSS dosáhnout na slevy a další výhody při rekonstrukci či zařizování bydlení. Korporátní web ČMSS je posléze zaměřen na získání leadů pro stavební spoření či úvěry.
Před časem jsme dostali zadání, jehož cílem bylo sledovat počet uživatelů, kteří se pohybují mezi weby ČMSS.
Realizace projektu trvala asi čtvrt roku a jejím výsledkem byl vznik unikátního dashboardu s pracovním názvem „Tobogán“, kde ČMSS sleduje nejen počet uživatelů procházejících mezi jednotlivými weby, ale i jejich aktivity a plnění cílů pro danou doménu.
Jak jsme toho docílili?
V rámci Google analytics jsme za pomoci tzv. User ID začali označovat návštěvníky webu, což vedlo mimo jiné k tomu, že jsme byli schopni rozpoznat opakované návštěvy uskutečněné ze stejného prohlížeče. Tuto hodnotu měření v rámci běžných přehledů nenaleznete, nicméně ji lze získat a dále s ní pracovat za pomoci vlastní dimenze v Google analytics, do které je posléze možno uživatelské ID vytvořené prostřednictvím cookies uložit.
Tato dimenze je posléze použitelná například k tomu, že jsme schopni identifikovat uživatele přecházejícího mezi měřenými doménami, a zaznamenat tak, jestli k danému přechodu vedla naše kampaň.
Konkrétně v případě ČMSS a kombinace jejích tří webů je tak možné dosledovat, zdali dané weby „spolupracují“ v podobě vzájemně protékající návštěvnosti, která posléze plní jejich cíle, což vede k dramaticky lepším možnostem vyhodnocování dopadu jednotlivých kampaní.
Vizualizace zjištěných informací
Za pomoci API přenášíme data do externího dashboardu, ve kterém jsme schopni přesně vidět, například kolik lidí přechází z webu tadyjemoje.cz na web ČMSS a zda plní cíle pro danou doménu v podobě získaných leadů, či naopak kolik uživatelů se dostane na ziskejteulisky.cz z webu ČMSS a projeví tam zájem o registraci ve věrnostním programu.
„V ČMSS přirozeně očekáváme, že se postupnými kroky bude zvyšovat počet uživatelů přecházejících mezi jednotlivými weby. Díky datům získaným z těchto webů za pomoci sofistikovaného měřícího nástroje máme dobře nakročeno k tomu, abychom zase o něco lépe rozuměli potřebám našich stávajících i potenciálních zákazníků, a byli jim tak schopni tvořit nabídky více na míru,“ konstatuje Tomáš Kubín, datový analytik ČMSS.
Tento druh analytiky v sobě nese i dlouhodobý potenciál, o kterém s klientem hovoříme, a sice další rozšíření tohoto typu měření s cílem sledovat interakce mezi jednotlivými zařízeními a díky propojení dat s CRM klienta dávat do kontextu akce uživatelů a jejich chování s finálními konverzemi až na úroveň poskytnutého úvěru či sjednaného stavebního spoření.
Pakliže se budete chtít o "Tobogánu" dozvědět více i osobně, stavte se v pondělí 18.4. do Nové budovy Vysoké školy ekonomické na Žižkově, kde bude od 19.45 probíhat prezentace projektu následovaná otevřenou diskusí s účastníky.