Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Akce
Analytika

Pojeďte do Berlína na konferenci X-Change

X-Change (10. – 12. června 2013 v Berlíně) je ta jediná správná konference pro analytiky. Proč? Protože to není klasická konference. Za dva dny neuvidíte jediný slide ani efekty z Prezi. Program se odehrává v tzv. huddles, což jsou setkání 5 – 17 lidí nad jedním konkrétním tématem. Diskuse vede huddle leader, který téma vykopává, moderuje diskusi a přihazuje do ní své zkušenosti. Pro účastníky to znamená maximální zapojení. Není čas tweetovat, vyřizovat poštu či si číst noviny. Z huddles není ani žádný záznam. Huddle leader pouze nechává posledních pět minut na shrnutí zásadních poznatků.

Pavel Jašek
18.2.2013
 

Program se odehrává v tzv. huddles, což jsou setkání 5 – 17 lidí nad jedním konkrétním tématem.

Ve světě se webová analytika a optimalizace obchodní účinnosti webu řeší na eMetrics či Conversion Conference. Klasické konference. Pokročilé metody se rozebírají na Predictive Analytics World, kde je zase specifický akademický přesah. V České republice se první a poslední konference o webové analytice konala v roce 2009. Co se týče méně formálních akcí, kromě Web Analytics Wednesday vím jen o Žižkovském pivu analytiků, které občas svolávám ve velmi komorním složení.

V rámci mezinárodní výměny zkušeností má X-Change nejlepší poměr cena/výkon. A Berlín je jen 5 hodin vlakem z Prahy. Konferenci organizuje Semphonic, konkrétně Gary Angel a Matthias Bettag. Garyho blog se věnuje analytickým procesům a strategickému zapojení analytiky ve firmě . Organizátoři si navíc pečlivě hlídají poměr analytiků z firem, agentur či výrobců nástrojů. Z České republiky jsem tam byl minulý rok s antivirovými analytiky z AVG a Avastu.

Co jsem si z X-Change odnesl?

Takové nevyřčené pravidlo diskusí zní: „Co se stane na X-Change, zůstane na X-Change“. Díky tomu se účastníci dokáží během svého povídání hodně rozjet. Velmi si pochvaluji sdílení zkušeností, jak dobrých, tak i těch špatných. Je důležité znát i slepé uličky.

Narazil jsem na zajímavé lidi. U kafe se ke mně přidala francouzská dáma z Dellu. Říkal jsem jí, že znám z Twitteru Eda Wu, který vede tým zaměřený na konverzní testování webu. Skromně se pochlubila, že je jeho šéfkou a stojí nad týmem sta lidí po celém světě. Lidé z Dellu byli na konferenci vůbec hodně otevření, jak se svými názory na nástroje Adobe, tak i historkami, že občas některé testy titulní stránky navrhne sám Michael Dell. Ze slušnosti to zařadí do testování. Výsledky prozradit nesmím, ale jistě je tušíte.

Po konferenci jsem změnil několik pracovních postupů. Třeba po diskusi o prediktivní analytice se Španělkou Gemmou Muňoz jsem začal více zkoumat vztahy mezi různými metrikami. Ukázku jsem popsal v článku na Lupě (poslední tip se zobrazením korelace).

Všichni nám vtloukali do hlavy přístup, že není třeba ze začátku dělat všechno podrobně. Důležité je začít něčím jednoduchým zvládnutelným a případně promyslet větší sofistikovanost. Skvěle tímto stylem povídal technický ředitel hudební služby SoundCloud. Sledují průběžně tisíce metrik, ale aby věděli, na které se mají zaměřovat, tak je zajímají výrazné odchylky v časových řadách (třeba u přihlašování uživatelů, nahrávání nových skladeb, virálním přehrávání určitých písniček). Pro podporu začátků s prediktivní analytikou ještě dodali jeden argument: manažeři se přirozeně více zajímají o to, co bude, než co se již stalo.

Úžasné pro mne bylo setkání s Davidem Williamsem, který řídí Customer Intelligence v britském módním e-shopu Asos.com. Vedl debatu nad tématem strategického spojování dat z webové analytiky a CRM. Došlo se k zásadním faktorům, které se musí při propojování dat vyřešit. Jedním z nich je třeba motivace a pobízení návštěvníků k přihlašování na webu. Asos to řeší např. přes užitečné uživatelské preference - obchod si o vás může pamatovat, jaké značky si filtrujete v oblečení. Samozřejmě, že u takovéto personalizace obsahu byl často zmiňovaný Amazon, který hodně agresivně návštěvníka nechává přihlášeného napříč více návštěvami i zařízeními. Mají však vysledováno, že lidé nemají důvod se odhlašovat, protože se jim taková personalizace líbí.

Od zástupce Financial Times jsem se dozvěděl , jak rozlišují dva typy úloh pro analytiku:

  1. Dennodenní chleba pro optimalizaci placení příspěvků a předplatného a
  2. ověření dlouhodobých strategií a reakcí na vývoj mediálního trhu.

Používají tzv. points of excellence, datamarty pro konkrétní využití.

Chcete jet také?

Podívejte se nejdříve na program jednotlivých huddles. Líbí? Pak vás určitě potěším. Přemluvil jsem organizátory, aby mi pro klienty a čtenáře blogu Dobrého webu nabídli zlevněné vstupné. Sice to nebude nula, ale na úrovni super early bird slevy, která již není k dispozici. Ušetříte tak pár set eur firemního rozpočtu. Ozvěte se mi, pokud máte zájem.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál