Klíčem k úspěchu mohou být data, kterých společnosti sbírají stále více. Marketéři však potřebují mít snadný přístup k těm správným číslům a pohotově na ně reagovat. Proto Google do světa online marketingu vypustil produkt Google Optimize a vedle toho provedl ještě pár vylepšení v dalších analytických nástrojích, aby dokázal nabízet moderní měření opravdu pro každého. Nejprve k těm vylepšením:
Google Data Studio
Google dlouhodobě řeší otázku, jak elegantním způsobem přesouvat data od analytiků směrem k manažerům. Jednou z možných odpovědí může být Google Data Studio (beta), nástroj pro vizualizaci a reportování dat, který se brzy dočká globálního přístupu. Nabízí snadný přístup ke smysluplným datům a jejich jednoduché sdílení. Ve své podstatě jde o velmi zajímavé řešení dashboardů, které umožňuje na datech spolupracovat s kolegy a činit na základě dat lepší rozhodnutí.
Google Analytics
Další vychytávky se již brzy dočkají i Google Analytics. Půjde o novou metriku nazvanou Session Quality Score založenou na strojovém učení, díky jemuž bude schopná predikovat pravděpodobnost konverze návštěvníka na vašich stránkách či ve vaší aplikaci.
Google Tag Manager
Změn k lepšímu dozná i Google Tag Manager, nástroj, který online markeťákům zjednodušuje život při nasazování měřicích kódů. Kromě šablon pro značky Google podporuje také šablony pro tagy certifikovaných dodavatelů. Tento seznam se v dohledné době výrazně rozšíří např. o Quantcast, Twitter, Microsoft Bing nebo třeba Nielsen.
Podívejte se na kompletní přehled podporovaných šablon.
Google Optimize
Horkou novinkou je pak Google Optimize, perfektní nástroj pro A/B testování a personalizaci webu na základě dat z Google Analytics. Neustále se zvyšující očekávání zákazníků se týkají i personalizovaného sdělení na základě dat, která se stránkou sdílejí.
Tento fakt dokládá i výzkum, podle kterého pro 9 z 10 vedoucích pracovníků představuje zlepšování zákaznické zkušenosti zásadní předpoklad pro budoucí úspěchy a pozitivní vnímání značky. Přitom podle dalšího výzkumu méně než polovina vedoucích pracovníků k tomu skutečně provedla konkrétní kroky.
Situaci by mohl změnit právě Google Optimize, který je snadný na implementaci a správu, zároveň ale Google slibuje solidní výkon.
Na své stránky tento nástroj nasadíte přidáním jednoho řádku do Google Tag Manageru a správa bude probíhat pomocí WYSIWYG (What-You-See-Is-What-You-Get) editoru, kterým můžete pozměnit obsah webu bez nutnosti kódování.
Personalizovat můžete na základě dat, která již máte v Google Analytics. Google Optimize navíc používá sofistikované nástroje pro cílení, které vám pomohou zasáhnout správnou kreativou toho správného návštěvníka v ten správný moment, a pokročilé statistické metody pro modelování reálné odezvy vašich experimentů.
Google Optimize by se měl začít postupně spouštět v říjnu, pokud chcete být mezi jeho prvními uživateli, zanechte na sebe na této stránce kontakt a Google vám dá vědět, jakmile bude tento nástroj k dispozici.
Moderní měření pro všechny. To je zjednodušeně řečeno cíl, kterého chce Google s pomocí těchto novinek dosáhnout. Jelikož se konkurenční boj čím dál tím více přesouvá do oblasti zákaznické zkušenosti a personalizovaného marketingu, chce Google dát nástroje a šanci zúčastnit se tohoto boje všem.