Pokračujeme ve výpisu novinek Google Analytics, tentokrát představením funkce Multi-channel Funnels.
Co jsou Multi-channel Funnels a k čemu slouží
- Nová funkce v rámci beta verze nového rozhraní Google Analytics.
- Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi.
- Jde o několik nových přehledů v rámci sekce Konverze:
- Přehled cest s více kanály (přehled multikanálového mixu, Multi-Channel Mix)
- Analýza asistence interakcí, analýza první interakce
- Nejčastější konverzní trasy
- Prodleva ve dnech
- Délka trasy v interakcích
Představení od Google
Google připravil hezké kreslené video v angličtině, představující tuto novou funkcionalitu.
Povinná vsuvka od Google k představení této funkce (české shrnutí níže v části Detaily):
Note: Google Analytics has let us know that the feature called Multi-Channel Funnels discussed in this blog post is in limited pilot. That means that Google Analytics is testing the feature and its usefulness to a small group of trusted testers, and have not made any plans or a timeline for a full launch.
Ukázka 1: spolupráce marketingových kanálů
Podívejte se na ukázku, jak spolupracují určité kanály. V tomto příkladu jsme si vybrali přímou návštěvnost, neplacenou návštěvnost z vyhledávačů a placenou návštěvnost z vyhledávačů a jde vidět, že pro 3 konverze uživatelé použili v průběhu času všechny tři kanály.
Ukázka 2: trasy uživatelů
Podívejte se na ukázku zobrazující trasy uživatele v detailu zdrojů návštěvnosti. Pro návštěvnost z vyhledávačů přehled zobrazuje konkrétní klíčové slovo. Líbí se mi třeba řádek 23, kde uživatel nejdřív hledal "školení internetový obchod" a po nějaké době se už vrátil na Dobrý web navigačním dotazem "dobry web".
Kdybyste se dívali do současných přehledů návštěvnosti v Google Analytics, konverze na řádku 23 by byla přiřazena klíčovému slovu "dobry web" a neměli byste tak kompletní obrázek o chování daného uživatele.
Jak se k tomu dostat
- Aktualizace 25. srpna 2011: Funkce by měla být od konce srpna dostupná všem uživatelům.
- Zkuste se zaměřit na následující předpoklady, které je je nutné splnit, aby bylo možné Cesty prakticky využívat:
- Mít v účtu měřeny konverze pomocí Cílů nebo Transakcí (v části Elektronický obchod).
- Mít správně označeny všechny reklamní kampaně pomocí UTM parametrů.
Detaily
- Budete možná překvapeni, jak se někteří uživatelé divně chovají :-)
- Cesta se počítá pro období 30 dní před konverzí.
- Čerstvá data se objevují v přehledech až po několika dnech.
- Hodně věcí se ještě může změnit, záleží, jak se vyhodnotí současný pilotní provoz.
- Funkce neřeší trasy uživatele, ve kterých se mu např. zobrazil váš banner na jiném webu - toto se označuje jako překryvná (view-through) data.
- Zatím je uvedeno atribuční modelování pouze přednastavené: First-click, Last-click, Assisted.
- Se zobrazením cest je možné si dost vyhrát, kupř. v rámci funkce Vlastní dimenze si můžete označit různé marketingové kanály různými barvami.