Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika

Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels

Google Analytics spustil omezený pilotní provoz nové funkcionality pokročilé atribuci konverzí. Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi. Multi-channel Funnels se do češtiny překládá jako Cesty s více kanály. Pokud znáte Search Funnels z Google AdWords, teď uvidíte i data pro ostatní zdroje návštěvnosti.

Pavel Jašek
18.4.2011

Pokračujeme ve výpisu novinek Google Analytics, tentokrát představením funkce Multi-channel Funnels.

Co jsou Multi-channel Funnels a k čemu slouží

  • Nová funkce v rámci beta verze nového rozhraní Google Analytics.
  • Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi.
  • Jde o několik nových přehledů v rámci sekce Konverze:
    • Přehled cest s více kanály (přehled multikanálového mixu, Multi-Channel Mix)
    • Analýza asistence interakcí, analýza první interakce
    • Nejčastější konverzní trasy
    • Prodleva ve dnech
    • Délka trasy v interakcích

Představení od Google

Google připravil hezké kreslené video v angličtině, představující tuto novou funkcionalitu.

Povinná vsuvka od Google k představení této funkce (české shrnutí níže v části Detaily):

Note: Google Analytics has let us know that the feature called Multi-Channel Funnels discussed in this blog post is in limited pilot. That means that Google Analytics is testing the feature and its usefulness to a small group of trusted testers, and have not made any plans or a timeline for a full launch.

Ukázka 1: spolupráce marketingových kanálů

Podívejte se na ukázku, jak spolupracují určité kanály. V tomto příkladu jsme si vybrali přímou návštěvnost, neplacenou návštěvnost z vyhledávačů a placenou návštěvnost z vyhledávačů a jde vidět, že pro 3 konverze uživatelé použili v průběhu času všechny tři kanály.

 



Ukázka 2: trasy uživatelů

Podívejte se na ukázku zobrazující trasy uživatele v detailu zdrojů návštěvnosti. Pro návštěvnost z vyhledávačů přehled zobrazuje konkrétní klíčové slovo. Líbí se mi třeba řádek 23, kde uživatel nejdřív hledal "školení internetový obchod" a po nějaké době se už vrátil na Dobrý web navigačním dotazem "dobry web".

Kdybyste se dívali do současných přehledů návštěvnosti v Google Analytics, konverze na řádku 23 by byla přiřazena klíčovému slovu "dobry web" a neměli byste tak kompletní obrázek o chování daného uživatele.

 



Jak se k tomu dostat

  • Aktualizace 25. srpna 2011: Funkce by měla být od konce srpna dostupná všem uživatelům.
  • Zkuste se zaměřit na následující předpoklady, které je je nutné splnit, aby bylo možné Cesty prakticky využívat:
    • Mít v účtu měřeny konverze pomocí Cílů nebo Transakcí (v části Elektronický obchod).
    • Mít správně označeny všechny reklamní kampaně pomocí UTM parametrů.

Detaily

  • Budete možná překvapeni, jak se někteří uživatelé divně chovají :-)
  • Cesta se počítá pro období 30 dní před konverzí.
  • Čerstvá data se objevují v přehledech až po několika dnech.
  • Hodně věcí se ještě může změnit, záleží, jak se vyhodnotí současný pilotní provoz.
  • Funkce neřeší trasy uživatele, ve kterých se mu např. zobrazil váš banner na jiném webu - toto se označuje jako překryvná (view-through) data.
  • Zatím je uvedeno atribuční modelování pouze přednastavené: First-click, Last-click, Assisted.
  • Se zobrazením cest je možné si dost vyhrát, kupř. v rámci funkce Vlastní dimenze si můžete označit různé marketingové kanály různými barvami.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál