Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika

Návštěvníci z iPhone v Google Analytics

Do Google Analytics byl nedávno přidán jednoduchý segment, kterým si můžete oddělit uživatele z mobilního telefonu iPhone.

Pavel Jašek
12.4.2011

Protože se velmi rozvíjí využívání webu přes různá mobilní zařízení, je čím dál důležitější sledovat aktivitu uživatelů, kteří se takto připojují. Ještě před tím, než oznámím, jak hezky lze sledovat iPhone v Google Analytics, tak musím upozornit, že velká část návštěvníků z mobilů není vůbec v měřících systémech zaznamenána, protože správně spustit JavaScriptový měřící kód na stránkách zvládá malé procento přístrojů. Zázračný iPhone to však umí a zároveň se při komunikaci s webovým serverem umí slušně představit, že je to skutečně iPhone.

Pro techniky: iPhone se identifikuje jako operační systém. Prohlížeč už závisí na aplikaci, kterou uživatelé používají. Může se tak jednat nejen o Safari, ale i Edge Browser, Incognito a další.

Jak se podívat na iPhonáře

V Google Analytics si můžete vyfiltrovat návštěvníky z iPhone pomocí již přednastaveného segmentu. Pro jeho zapnutí vyberte z pokročilých segmentů (naleznete je v pravé horní části obrazovky pod výběrem účtu) výchozí segment Visits from iPhones. V české lokalizaci se to jmenuje Návštěvy z telefonů iPhone.

Zapnutím tohoto segmentu zároveň s původními všemi návštěvami se Vám bude zdát, že skoro nikdo z iPhone nechodí. Podívejte se na oranžovou linku. Jeví se jako nulová, že?

Zkuste si vypnout segment všech návštěv (All visits) a nechat si jen ty iPhonáře.

Najednou tam přece jenom nějací jsou. Oproti celkovému počtu návštěv je to velmi malé procento, v tomto případě okolo 0,2 %. To samozřejmě záleží na tématu Vašeho webu, takže toto číslo neberte směrodatně.

A co s tím?

Samotné zjištění, že na váš web chodí někdo z iPhone ještě neznamená žádnou slávu. Mnohem důležitější je porovnat si, jak se liší aktivity, které na webu takoví návštěvníci provádějí. Pokud se podíváme jen na jednoduché průměrové statistiky, všimneme si u tohoto příkladu aspoň dvou faktů: 1) tráví na webu průměrně méně času a 2) není jich tolik nových. Samozřejmě tyto údaje bychom si měli dále ověřit ve vhodných přehledech. Pozor však i na toto porovnávání. Jak vidíte i na obrázku, návštěv z iPhone je velmi málo oproti všem návštěvám, takže nejde o příliš porovnatelné soubory dat.

Statistiky o návštěvnících z iPhone

Pokud jste internetový obchod, podívejte se do sekce Ecommerce (Elektronický obchod), jestli si u vás iPhonáři objednávají. Jestli ne, vyzkoušejte si na iPhonu, jestli vůbec je možné dokončit objednávku. Ať kvůli malému technickému problému zbytečně neztrácíte klienty.

Zjistili jste přes segment návštěvníků z iPhone něco zajímavého? Nedaří se vám to? Dejte nám vědět v komentářích.

Související čtení

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál