Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing

Měření hodnot objednávek

Nejspíš úplně každý, kdo se dostal trochu blíže k obchodování na internetu, již slyšel o měřících kódech Google Analytics, určených ke sledování objednávek na webu - E-commerce. Ne každý už ale ví, že i v systémech Google AdWords a Sklik je možné získat přehled o přesných hodnotách jednotlivých objednávek.

Aleš Fodor
12.4.2011

Proč měřit?

Ti, kteří již měří své stránky pomocí systému E-commerce, si jistě říkají: „Proč bych měl nasazovat na stránky další zbytečné kódy?“. Jistě by bylo zbytečné duplikovat měření, které by poskytlo identické statistiky. Ale i bez nasazení kódu E-commerce si každý jistě všiml, že splněných cílů pocházejících z příslušného zdroje, které se zobrazují v systému Google Analytics, je vždy méně, než konverzí v AdWords nebo v Skliku. Proč tomu tak je?

Rozdíly v měření

Google Analytics přiřadí splněný cíl poslednímu zdroji, ze kterého daný návštěvník přišel. Pokud tedy návštěvník přijde na stránky přes PPC inzerát, následně stránky opustí a za dva dny se vrátí např. přes přirozené výsledky vyhledávání, bude jeho zdrojem návštěvnosti „organic“ a ne PPC. Oproti tomu PPC systém si přiřadí každou objednávku, kterou udělá na příslušném webu návštěvník, který během posledních 30 dnů klikl na PPC inzerát.

Důvody k měření

Důvodem k měření hodnot objednávek je tedy rozdílnost ve výsledcích mezi Google Analytics a PPC systémy. Dalším argumentem k nasazení tohoto způsobu měření může být i jeho jednoduchost. Ovšem hlavním důvodem, proč začít využívat měření hodnot konverzí, je možnost poměrně přesného přiřazení výnosů nákladům.

Jak měřit?

Jak lze tedy docílit měření přesných hodnot objednávek uvnitř systémů AdWords a Sklik? PPC systémy umožňují při nastavování měřícího kódu zadat hodnotu jedné objednávky. Do pole pro hodnotu objednávky vyplňte jakoukoli hodnotu (ale nesmí zůstat prázdné – jinak nebude měření fungovat).

Screenshot nastavení měření konverzí ze systému AdWords

Screenshot nastavení měření konverzí ze systému AdWords.

Screenshot nastavení měření konverzí ze systému Sklik

Screenshot nastavení měření konverzí ze systému Sklik.

Nyní už je nutné jen vložit měřící kódy na konverzní stránky → stránky, na kterých dochází k dokončení objednávky (obvykle poděkování za nákup) a zajistit, aby se místo žlutě označených hodnot vždy vyplnila konkrétní hodnota objednávky. Pokud již na svých stránkách měříte počty konverzí, doporučuji nevytvářet konverze nové, ale jen upravit ty stávající a pouze přepsat kód, který na stránkách máte, kódem novým.

Ukázka měřícího kódu AdWords -> žlutě vyznačeno, kam se má nahrát konkrétní hodnota objednávky

Ukázka měřícího kódu AdWords -> žlutě vyznačeno, kam se má nahrát konkrétní hodnota objednávky.

Ukázka měřícího kódu Sklik -> žlutě vyznačeno, kam se má nahrát konkrétní hodnota objednávky

Ukázka měřícího kódu Sklik -> žlutě vyznačeno, kam se má nahrát konkrétní hodnota objednávky.

Jaký je výstup?

PPC systémy bohužel zatím neumožňují sledovat hodnoty konverzí přímo uvnitř svých rozhraní. Sledovat hodnoty objednávek je tedy možné jen pomocí přehledů. Při nastavování přehledu musíte zaškrtnout pole „Hodnota konverze“ a následně vygenerujete report, ve kterém budou požadované hodnoty objednávek zobrazené.

Ukázka reportu s hodnotami objednávek v systému AdWords

Ukázka reportu s hodnotami objednávek v systému AdWords.

Ukázka reportu s hodnotami objednávek v systému Sklik

Ukázka reportu s hodnotami objednávek v systému Sklik.

Závěrem

Už z podstaty internetu a získávání veškerých statistik vyplývá, že nikdy nedosáhnete naprosto přesného výsledku. Měření hodnot objednávek nám ale umožňuje kontrolovat stávající přesnost a s minimálním úsilím získat další důležitá data. Při dalším zpracování získaných statistik je také možné přiřadit náklady výnosům a zjistit tedy, které kampaně peníze skutečně vydělávají a které jen utrácejí příliš vysoké sumy peněz. Díky měření přesných hodnot objednávek lze PPC nazvat skutečně výkonovou reklamou.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál