Proč měřit?
Ti, kteří již měří své stránky pomocí systému E-commerce, si jistě říkají: „Proč bych měl nasazovat na stránky další zbytečné kódy?“. Jistě by bylo zbytečné duplikovat měření, které by poskytlo identické statistiky. Ale i bez nasazení kódu E-commerce si každý jistě všiml, že splněných cílů pocházejících z příslušného zdroje, které se zobrazují v systému Google Analytics, je vždy méně, než konverzí v AdWords nebo v Skliku. Proč tomu tak je?
Rozdíly v měření
Google Analytics přiřadí splněný cíl poslednímu zdroji, ze kterého daný návštěvník přišel. Pokud tedy návštěvník přijde na stránky přes PPC inzerát, následně stránky opustí a za dva dny se vrátí např. přes přirozené výsledky vyhledávání, bude jeho zdrojem návštěvnosti „organic“ a ne PPC. Oproti tomu PPC systém si přiřadí každou objednávku, kterou udělá na příslušném webu návštěvník, který během posledních 30 dnů klikl na PPC inzerát.
Důvody k měření
Důvodem k měření hodnot objednávek je tedy rozdílnost ve výsledcích mezi Google Analytics a PPC systémy. Dalším argumentem k nasazení tohoto způsobu měření může být i jeho jednoduchost. Ovšem hlavním důvodem, proč začít využívat měření hodnot konverzí, je možnost poměrně přesného přiřazení výnosů nákladům.
Jak měřit?
Jak lze tedy docílit měření přesných hodnot objednávek uvnitř systémů AdWords a Sklik? PPC systémy umožňují při nastavování měřícího kódu zadat hodnotu jedné objednávky. Do pole pro hodnotu objednávky vyplňte jakoukoli hodnotu (ale nesmí zůstat prázdné – jinak nebude měření fungovat).
Nyní už je nutné jen vložit měřící kódy na konverzní stránky → stránky, na kterých dochází k dokončení objednávky (obvykle poděkování za nákup) a zajistit, aby se místo žlutě označených hodnot vždy vyplnila konkrétní hodnota objednávky. Pokud již na svých stránkách měříte počty konverzí, doporučuji nevytvářet konverze nové, ale jen upravit ty stávající a pouze přepsat kód, který na stránkách máte, kódem novým.
Jaký je výstup?
PPC systémy bohužel zatím neumožňují sledovat hodnoty konverzí přímo uvnitř svých rozhraní. Sledovat hodnoty objednávek je tedy možné jen pomocí přehledů. Při nastavování přehledu musíte zaškrtnout pole „Hodnota konverze“ a následně vygenerujete report, ve kterém budou požadované hodnoty objednávek zobrazené.
Závěrem
Už z podstaty internetu a získávání veškerých statistik vyplývá, že nikdy nedosáhnete naprosto přesného výsledku. Měření hodnot objednávek nám ale umožňuje kontrolovat stávající přesnost a s minimálním úsilím získat další důležitá data. Při dalším zpracování získaných statistik je také možné přiřadit náklady výnosům a zjistit tedy, které kampaně peníze skutečně vydělávají a které jen utrácejí příliš vysoké sumy peněz. Díky měření přesných hodnot objednávek lze PPC nazvat skutečně výkonovou reklamou.