Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing

Mediální plánování podle Google

Google představil betaverzi nástroje Ad Planner pro mediální plánovaní online kampaní.

Martin Smrt
12.4.2011

Oficiální oznámení na blogu AdWords přináší základní informace, přístup k nástroji je zatím omezen jen pro pozvané uživatele. O přidělení pozvánky můžete sami požádat.

Demografické cílení

Po zadání demografických údajů o cílovém publiku Ad Planner nabídne seznam webů, které vhodní uživatelé navštěvují. Pro jednotlivé weby nabízí i data o návštěvnosti a demografický profil návštěvníků. Pokud web využívá AdSense (tedy pokud na něj inzerenti mohou cílit prostřednictvím AdWords), poskytne nástroj také informace o dostupných formátech a denním počtu zobrazení. Vybrané weby se ovšem neomezují jen na členy obsahové sítě Google.

Informace o uživatelích Google získává nákupem průzkumů trhu od třetích stran a zatím budou k dispozici jen pro Spojené státy. Informace o návštěvnosti webů pak pocházejí ze statistik, které Google vede o využívání vlastních produktů, případně z dobrovolně poskytnutých dat.

Jak v českém prostředí?

Otázkou zůstává využitelnost nástroje na českém trhu a vůbec fakt, zda (nebo spíše kdy) bude pro české weby plnohodnotně k dispozici. Pokud se dá soudit podle nové podoby Google Trends, se kterými Ad Planner sdílí některá data, bude zatím nástroj v našem domácím prostředí spolehlivě fungovat spíše pro velké weby a u těch menších bude vykazovat relativně větší nepřesnosti.

Absolutní čísla o návštěvnosti jsou zatím v nových Google Trends naprosto nepravdivá i u nejnavštěvovanějších českých webů. Relativní srovnání napříč weby ze stejného segmentu se ovšem zdá být dostatečně spolehlivým. Na demografické údaje si v Ad Planneru pravděpodobně počkáme ještě dlouhou dobu.

Zajímavé bude také sledovat, podle jakých kritérií budou weby do Ad Planneru zařazovány a co bude rozhodovat o jejich pořadí. Majitelům webů bude umístění v Ad Planneru slibovat snadnější cestu k inzerentům a možná bychom se tak mohli dočkat i „optimalizace pro Ad Planner“.

Další hodnocení nového nástroje přijde s prvními praktickými zkušenostmi, o kterých bychom chtěli brzo informovat. Pokud jste již sami nějaké nasbírali, budeme rádi, pokud se o ně podělíte v komentářích pod článkem.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál