Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika

Máte svůj plán A|B testování webu?

Listopadový večer Web Analytics Wednesday se tentokrát zabýval testováním a optimalizací obchodní výkonnosti webu. Obě dvě krátké přednášky Jirky Brázdy z Optimics a Ondřeje Vícha z Direct Pojišťovny mne příjemně potěšily, protože byly na velmi vysoké prezentační úrovni a povídalo se hodně prakticky.

Pavel Jašek
12.4.2011

Redakční poznámka: Tento článek původně vyšel na blogu Dlouhý chvost. Pro upřesnění některých souvislostí zde byl trochu rozšířen.

Web Analytics Wednesday je sešlost pod záštitou Web Analytics Association a v České republice se koná vždy jednou za několik měsíců již od dubna 2009. Tentokrát byly na programu večera dvě krátké přednášky Jirky Brázdy z Optimics a Ondřeje Vícha z Direct Pojišťovny, které mne příjemně potěšily. Prezentace si můžete proklikat na webu WAW.

Přednášky byly na velmi vysoké prezentační úrovni, povídalo se prakticky, a stejně jako Marku Prokopovi, i mně jejich shlédnutí přineslo více otázek než odpovědí. Tedy, ve spoustě věcí jsem se utvrdil, že to v rámci služeb testování v Dobrém webu děláme správně (=případně s dost podobnými chybami jako jiní), nad některými budu muset ještě podumat.

Potvrdilo se mi, že hypotéza testování je ten nejdůležitější prvek na začátku. Dokud si neuvědomíte, co může být tím kormidlem, které pohne výkonem webu na ten správný směr, moc vám testování čehokoliv nepomůže. Proto je mi jasnější, že testování čím dál větších tlačítek a jejich barev není ta cesta.

Testování nemůže fungovat bez vhodně zvolených ukazatelů, ale stejně jako to říkal Jirka, je třeba mít nějaké vedlejší ukazatele, které pomohou kontrolovat validitu výsledků. Proto třeba pro právě dobíhající testování webu Pixmac.cz nesledujeme pouze počet objednávek, ale také příjmy vyjádřené v penězích.

Jirka Brázda také hezky uceleně povídal o plánu optimalizace, kterým byste si měli narýsovat harmonogram různých testování v příštích měsících, abyste si jednak ujasnili priority, co má smysl testovat dříve, ale také abyste si dokázali prosadit své hrátky s testovacími nástroji :). V Dobrém webu jsme také už několik testování prioritizovali, výrazně to pomohlo k poznání, kde se dá web vylepšit a kde nedokáže přinášet více peněz ani při zlepšení některých jiných hezkých metrik. Podívejte se třeba na přednášku Eda Wu, který dělá pro Dell, jak se dá k takovému plánu optimalizace přistoupit. Máte vy nějaký takový svůj plán optimalizace webu?

Fotografie od Jirky Brázdy, lehce upravená: Twitter, kam se podíváš

Výborné na večeru WAW je ta spousta lidí, které toto téma zajímá. Nečekal jsem to, ale těch cca 70 lidí, co tam bylo, vypadalo, že je téma dost zajímá, že s ním mají nějaké zkušenosti nebo je mít chtějí. Podle pokyvování hlav soudím, že o tématu už předtím někde slyšeli, něco si načetli či to ve své firmě zkoušeli.

Pokud ještě nevíte, co je A|B či MVT testování, doporučuji vám naše školení A/B testování, kde se dozvíte, co a jak testovat a spuštění A|B testu si vyzkoušíte prakticky.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál