Zpráva od Yahoo! zmiňuje, že služba bude pokračovat pouze pro pár zákazníků, kteří používají e-shopové řešení Yahoo! Store nebo kteří využívají Right Media Exchange. Ostatním se opravdu již nebudou nová data po srpnu sbírat.
Za Y!WA se neplatily žádné licenční poplatky, ale nástroj byl dostupný pouze přes profesionální poradce v síti Yahoo! Web Analytics Consultant Network. Dobrý web byl členem této sítě od roku 2010. V České republice je pouze okolo stovky firem, které mají nástroj implementován.
Yahoo! nezvažuje ani placenou verzi nástroje. Matt Lillig, stratég pro Y!WA, uvádí, že jejich cílem nikdy nebylo konkurovat Google Analytics či jinému analytickému nástroji. Yahoo! bude nástroj používat ještě více pro své interní účely, např. na měření svého portálu yahoo.com.
Co se nám na Yahoo! Web Analytics líbilo?
Nástroj Y!WA hezky pracoval s individuálními návštěvníky (podívejte se na ukázku přehledu trasy jednoho návštěvníka), nabízel více pohledů na přiřazení konverzní ke zdrojům návštěvnosti a automaticky měřil stažení souborů a další externí odkazy.
Pro e-shopy a jiné transakční weby nabízel analýzu cross-sellingu (podívejte se na jednoduchou analýzu nákupního košíku), velmi pokročilou segmentaci a možnost zpětné rekonciliace stornovaných a nedokončených objednávek.
Jakou zvolit náhradu?
Webová analytika by ideálně měla být co nejvíce nezávislá na analytickém nástroji. V Dobrém webu pracujeme hlavně s Google Analytics (od května 2009 máme partnerství Google Analytics Certified Partnership). Výše zmiňované možnosti, např. analýzu cross-sellingu, zvládáme pro e-shopy připravit z dat e-commerce a automatické měření odchozích odkazů pro nás také není problém díky jednoduchému skriptu. Kromě toho neustále zkoušíme jiné nástroje, které by mohly být užitečné.
Rádi vám pomůžeme s pokročilou webovou analytikou a vybereme nejvhodnější řešení. Jestli jste teď uvažovali nad Y!WA nebo chtěli posunout své analytické schopnosti v Google Analytics o krok dál, dejte nám vědět a můžeme se o tom nezávazně pobavit.