Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
O nás

Klub WebTop100, večer druhý

Druhý klubový večer Klubu WebTop100 proběhl v pondělí 23. dubna, opět v pražském hotelu Yasmin. Tentokrát jsme se zaměřili na vliv internetu v boji o pozitivní firemní image.

Martin Smrt
12.4.2011

Jak se již mnohé firmy přesvědčily na vlastní kůži a mnohdy i takříkajíc „na vlastní akcie”, negativní zprávy se po internetu šiří velmi rychle. Stačí jeden nespokojený zákazník, shodou okolností blogger, a o Vaší chybě rázem ví velké množství potenciálních klientů. Tedy spíše bývalých potenciálních klientů.

Aleš Miklík, šéfredaktor serveru Lupa.cz, ve svém úvodním příspěvku připomněl nejznámější kauzy tohoto typu na českém internetu - za všechny zmiňme jednu nezvládnutou reklamaci notebooku. Podobné zaváhání již většinou nelze odčinit, ovšem vhodně zvolenými kroky můžete negativní dopad omezit a nakonec i získat nespokojence na svou stranu. Zapomeňte na heslo "zatloukat, zatloukat, zatloukat", na místě je maximální otevřenost.

Zajímavý příklad z oblasti krizové komunikaci nabídl ve svém vystoupení Jakub Lohniský z Relative PR. Americké aerolinie JetBlue začátkem letošního roku nezvládly komplikace způsobené sněhovou bouří a vzápětí se na Youtube objevila videa nespokojených pasažérů, trávících nekonečné hodiny na letištích nebo přímo v letadlech. Společnost nestíhala reagovat ani na dotazy svých cestujících a škody na image firmy se v tu chvíli zdály neodvratné. Vše se v dobré obrátilo ve chvíli, kdy ředitel firmy zveřejnil vlastní video s upřímnou omluvou a představil pravidla, která v budoucnu zajistí pasažérům v podobných neovlivnitelných situacích adekvátní péči. Veřejnost tento krok ocenila a dobrá pověst firmy byla zachráněna.

Tento příklad dobře ilustruje jeden z nejpodstatnějších faktorů ovlivňujících firemní image, kterým je přístup společnosti ke klientům. V dnešní době málokdo nabízí unikátní produkt a internet smazává i cenové rozdíly, rozhodující roli pak hraje osobní zkušenost zákazníka. Tento fakt demonstroval Ladislav Trpák (Advertures) na příkladu internetového obuvnictví Zappos.com. Kromě širokého sortimentu tento e-shop vyniká především unikátním přístupem - operátoři neváhají doporučit konkurenční obchod, pokud daný produkt nemohou momentálně dodat. Zappos.com tím získává pověst nestranného rádce a zákazníci se rádi vrací.

Prezentace všech přednášejících, obsahující mimo jiné další případové studie, jsou k dispozici ke stažení na webu WebTop100.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál