Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
Social

Kampaň jako soutěž na Facebooku

Kampaně v sociálních sítích mohou nabývat různou podobu a sledovat odlišné cíle. Pro našeho klienta Aaron.cz jsme zvolili osvědčený marketingový nástroj – soutěž. Právě díky soutěžím můžete nalákat velké množství vašich stávajících a potenciálních zákazníků a udržovat je v kontaktu s vaší značkou.

Ondřej Jireš
5.3.2012

Zakazuje Facebook soutěžení?

Pokud si prostudujete pravidla Facebooku, narazíte na odstavce, které se podrobně vyjadřují k vyhlašování soutěží. Z pravidel by se mohlo zdát, že Facebook pořádání soutěží o ceny zakazuje. Není to tak úplně pravda, přesto je nutné mít na paměti:

  • Pravidla účasti v soutěži a výherce nesmí být vyhlášen na „zdi“
  • Výherce nesmí být kontaktován přes Facebook
  • Soutěž nesmí vyžadovat po uživatelích Facebooku použít nějakou jeho funkci (kromě toho, aby se stal fanouškem stránky)

Snadno nahlédnete, že všechny soutěže typu „tisící fanoušek dostane mobil“, „nahrajte fotku a vyhrajte“ nebo „pozvěte kamarády a vyhrajte“ odporují pravidlům Facebooku. Pokud se proti nim přečiníte, ještě to nemusí nutně znamenat, že na vás Facebook pošle stádo právníků. Na druhou stranu, slušná řádka lidí (a to nejenom z vašich konkurenčních firem) dbá na pravidla a nahlašuje podobná porušení pravidel. A pokud Facebook na základě těchto nahlášení zasáhne, můžete počítat s kompletním smazáním vaší facebookové stránky a nulovou šancí dovolat se jejího vrácení.

Soutěžíme v aplikacích

Správnou cestou, jak soutěžit na Facebooku, je využít aplikací. Právě aplikace můžete svobodně přidávat do vašich facebookových stránek a zobrazovat v nich v podstatě libovolný obsah a funkce. Tyto aplikace si vytvoříte sami (nebo váš web developer) a umístíte je na svůj server, takže se nejedná o součást Facebooku (který aplikace pouze zobrazuje) a jeho pravidla proto soutěžení v aplikacích neregulují. Samotné aplikace pak mohou využívat funkcí Facebooku a využít tak potenciál virálního šíření.

Kampaň pro Aaron

Vloni jsme pro Aaron, prodejce fototechniky, připravili marketingovou strategii pro Facebook a další sociální sítě. Potřebovali jsme však rychle oslovit dostatečný počet uživatelů Facebooku, aby komunikace na firemní stránce Aaronu měla už od začátku nějaký smysl. Proto jsme klientovi nabídli kampaň v podobě soutěže. Klient byl tou dobou ještě poněkud skeptický k marketingu v sociálních sítích, proto nebyl ochotný investovat do složitější aplikace. S tím jsme si však poradili – zvolili jsme co nejjednodušší řešení, které je však funkční a, jak se ukázalo, také úspěšné.

Výhrou v soutěži byl levný kompaktní fotoaparát, a protože končila doba dovolených, lákali jsme nové fanoušky na heslo „Jak jste si užili dovolenou?“. Lidé měli za úkol posílat fotografie, z kterých odborná porota vybrala vítěze. Pro tyto účely jsme navrhli aplikaci v podobě jednoduché webové stránky, která kromě doprovodné grafiky a textu obsahovala formulář na odeslání fotografie a galerii soutěžních fotografií. Díky tomuto řešení jsme rozproudili diskusi na stránkách Aaronu, nasbírali téměř tři sta nových e-mailových adres a zvýšili počet fanoušků o slušných 438 %. Náklady přitom nebyly vysoké – soutěžní aplikaci totiž naprogramoval interní pracovník klienta.

Propagaci soutěže jsme podpořili jednak tím, že jsme klientovi sestavili komunikační plán, který pokrýval další sociální média, a jednak facebookovou kontextovou reklamou. Tu jsme cílili čistě na uživatele, kteří veřejně uvádějí svůj zájem o fotografování. Podařilo se nám proto oslovit a získat na stranu klienta jen takové lidi, které fototechnika zajímá a jsou proto potenciálními zákazníky.

Mít na facebookové stránce fanoušky, kteří spadají do cílové skupiny firmy, je velmi podstatné. Jen s takovými lidmi budete moci budovat komunitu, která bude šířit dobré jméno vaší značky a propagovat vaše produkty. Jenom tito lidé budou produkovat relevantní obsah, budou na vaší facebookové stránce aktivní a tím budou šířit vaše marketingová sdělení. Kromě toho budete vlastní aktivitou zvyšovat šanci, že se vám zvýší prodeje zboží.

Na základě této nízkonákladové kampaně jsme klienta přesvědčili, že kampaně v sociálních sítích mají smysl a konkrétní výsledky. Stačí zvolit smysluplné cíle, správnou strategii a vědět, co je pro marketing podstatné.

Další podrobnosti o této kampani najdete v případové studii Soutěž na Facebooku pro Aaron, kde jsou další konkrétní čísla a grafy.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál