Pokud máte takovou cílovou skupinu, která využívala (ať již dobrovolně či povinně) vyhledávání přes Live, mohli jste se v Google Analytics bez problémů dívat na vyhledávané klíčové fráze, přes které se návštěvníci na váš web dostali právě z Live, protože nebylo nutné nic upravovat na straně měřícího kódu.
Protože Google Analytics právě teď ještě nedokáže poznat Bing jako vyhledávač, zobrazuje jej pouze jako odkazující zdroj. Na obrázku vidíte, že jde o dva zdroje:
- Bing.com
- cc.bingj.com – odtud jsou přístupy z mezipaměti (cached pages)
Vyhledávač Bing používá teď parametr q pro odlišení vyhledávané fráze: http://www.bing.com/search?q=dom%C3%A9ny+lupa&go=&form=QBRE&filt=all
Jak Bing rozpoznat
Pokud budete chtít přidat rozlišování těchto klíčových slov vyhledávače Bing, musíte upravit nový měřící kód Google Analytics přidáním funkce _addOrganic. Upravte posledních pár řádků, abyste měli minimálně tuto kostru:
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-XXXXXX-X"); pageTracker._addOrganic("bing.com", "q") pageTracker._trackPageview();
Do té doby než to Google Analytics vyřeší, tak je toto jediným způsobem, jak se dostat k těm použitým frázím. Je zajímavé, že teď v Google samozřejmě o Bingu ví a připravují implementaci měření (třeba takový Omniture zareagoval hned), nejsou tak rychlí jako když spouštěli prohlížeč Chrome, který byl v Google Analytics podporován hned od začátku.
Přichází vám na web návštěvníci z vyhledávače Bing?
Update: nepotvrzená podpora
8. června: Zdá se, že někdy přes víkend Google přidal tiše podporu Bingu do reportů Google Analytics. Tato informace se objevila v diskusním fóru ke Google Analytics a následně také na webu Search Engine Roundtable. I na českých webech už se Bing ukazuje ve vyhledávačích. Ještě je třeba počkat na nějaké oficiální vyjádření a až bude Bing v seznamu podporovaných vyhledávačů, tak nebudete muset používat v tomto článku uvedené nastavení.