Součástí akce jsem byl letos poprvé i já a odnesl jsem si z ní celkem příjemný dojem.
Program byl rozdělen do několika tématických bloků, s jejichž obsahem se vás pokusím alespoň stručně seznámit.
Pár slov úvodem
Program konference zahájil s drobným zpožděním moderátor Tomáš Jindříšek, ředitel agentury OgilvyInteractive, přivítáním všech návštěvníků a stručným představením projektu WebTop100.
První s prezentací vystoupil Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info, která provozuje projekt Dobrý web. Ve svém vstupu představil 10 zajímavých počinů, které letos ovlivnily český internet (prezentace ke stažení – PDF, 1,1 MB).
Blok první: „Redesignujete? Vytváříte nový web?“
První blok byl zahájen výstupem Alana Záruby ze společnosti CICZ. Tématem prezentace byla aplikace korporátního designu při tvorbě webu (prezentace ke stažení – PDF, 29 MB). Záruba upozornil na důležitost jednotného vizuálního stylu a na konkrétních případech mimo jiné ukázal, že firemní design může být vnímán i bez použití loga. Alan Záruba ve svém vystoupení zmínil i Skupinu ČEZ, která na webu zveřejňuje velmi podrobný manuál svého vizuálního stylu.
Dalším vystupujícím v prvním bloku byl Stefan Canov ze společnosti MITON CZ. V prezentaci nazvanou „10 bodů, kterým věnovat pozornost při redesignu webu“ (prezentace ke stažení – PDF, 5,7 MB). Canov upozornil zejména na důležitost samotné přípravy před realizací redesignu a také na fakt, že redesignem proces zlepšování webu nekončí. Vždy je stále co testovat a měřit.
Na závěr první části proběhla panelová diskuse s představiteli firem, kterým se redesign webu podařil. Řeč byla především o výsledcích a klíčových aspektech redesignu. Na dotazy odpovídali zástupci firem Hypoteční banka, Vodafone, Baťa, Invia a Vivantis.
V prvním bloku mě asi nejvíce zaujala právě panelová diskuse. Bylo zajímavé poslouchat někdy i značně odlišné názory na internetový marketing z úst zástupců firem, kterým „to na webu jde“.
Blok druhý: „2 slidy teorie, 10 minut praxe“
Ve druhém bloku vystoupil také Luboš Plotěný, vedoucí projektu Dobrý web. Tématem vystoupení bylo interní vyhledávání a interaktivní formuláře (prezentace ke stažení – PDF, 1,4 MB). Ve své prezentaci upozornil na důležitost těchto prvků a na praktických ukázkách ilustroval případy jejich vhodného i nevhodného použití.
Martin Charvát z agentury Konektor přednášel o vydařené reklamní kampani pojišťovny Direct. Ukázal, jak lze při velmi nízkých nákladech dosáhnout velkého efektu. Kampaň s videonávody, jak ukrást automobil, vyvolala nejen na YouTube řadu diskusí a ohlasů. Jako přednosti kampaně Charvát zdůraznil skvělý nápad, interaktivitu a podporu ze strany offline PR.
S prezentacemi v tomto bloku vystoupili také Božena Zbranková (Bezrealitky.cz), Petra Větrovská (Outrider) a Kamil Skramutský (SYMBIO Digital).
Z druhého bloku se mi líbila prezentace Luboše Plotěného (to je povinnost), která byla zaměřena na problematiku, o které jsem předtím nijak hlouběji nepřemýšlel a také prezentace Martina Charváta. Právě po Charvátově prezentaci to v sálu začalo chvílemi pěkně šumět, když začali mezi sebou diskutovat ti, kteří kampani od Directu uvěřili. A nebylo jich málo.
Blok třetí: „Možnosti, které zatím možná nevyužíváte, ale třeba byste mohli“
Po obědě třetí blok zahájil zajímavou prezentací Jaroslav Bengl ze společnosti Google. Bengl poukázal na různorodé možnosti využití map Google ve svůj prospěch. Na přednášku plynule navázal svým vystoupením Zdeněk Hynek, který si připravil příklady využití této služby v praxi (prezentace ke stažení – PDF, 250 kB).
Dalším vystupujícím byl Lukáš Kokoška (Seznam.cz), který mluvil o webu v mobilu.Ve své přednášce seznámil účastníky s úskalími, které provázejí zpřístupnění webu pro mobilní zařízení (prezentace ke stažení – PDF, 1,7 MB).
Ve třetím bloku dále prezentoval Adam Javůrek na téma sociálních sítí a jejich využití v podnikání (prezentace ke stažení – PDF, 1,5 MB).
V tomto bloku jsem bohužel kromě prezentace Jaroslava Bengla nic dalšího neviděl, protože po obědě začali naše konzultační stánky výrazně více obléhat zvědaví návštěvníci.
Blok čtvrtý: „Firemní weby pohledem žebříčků WebTop100“
V posledním bloku konference se hodnotil aktuální přístup firem k webovým prezentacím.
S tématem kritických faktorů webu a jejich zvládnutí firmami vystoupila Dana Bérová ze společnosti Gartner. Z prezentace Bérové mimo jiné vyplynulo, že se úroveň webů sice zlepšuje, ale jejich marketingový potenciál stále ještě není naplno využíván (prezentace ke stažení – PDF, 185 kB).
Poslední blok zakončila panelová diskuse. Mluvilo se zejména o uživatelských přínosech webu.
Doplňkový program
Kromě hlavních přednášek byl pro návštěvníky připraven také doprovodný program. Zájemci si mohli na vlastní oči vyzkoušet oční kameru, konzultovat SEO, použitelnost, obchodní přesvědčivost a další témata s členy týmu Dobrého webu nebo se dozvědět, jak využít sociální sítě.
Jak se konference líbila vám?
Co si o konferenci myslíte vy? Byli jste s letošní konferencí spokojeni nebo vás spíše zklamala? Víte o něčem, co by na programu příště rozhodně nemělo chybět? Uvítáme jakýkoli námět, který pomůže příští ročník vylepšit.
Další materiály
Pokud se chcete o uplynulé konferenci dozvědět ještě více, můžete navštívit např. záznam z online reportáže, fotogalerii, případně článek o WebTop100 na Lupě – WebTop100: zaměřeno na přínos pro uživatele.