Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce

Jak začít s Microsoft Advertising (Bing Ads) krok za krokem.

Máte-li možnost inzerovat pro sebe či klienta v zemi, kde lze inzerovat ve vyhledávači Bing.com, možná si kladete otázku, zda to má smysl. My v Sherpas jsme takovou příležitost dostali od našeho klienta, pro kterého zajišťujeme výkonnostní online marketing v Německu. I když je podle dostupných informací Bing “jako český Seznam”, tedy zejména objemově významně menší než Google, v případě Německa je při 80 milionech uživatelů i 10 % zásah už zajímavé publikum.

Jakub Kolář
10.11.2020


TIP: přehled aktuálně podporovaných zemí pro inzerci

4 dobré důvody, proč začít využívat Bing Ads

  1.  Vyhledávač Bing výchozím vyhledávačem v milionech produktů společnosti Microsoft (až) do doby, než uživatel toto nastavení změní.
  2. Microsoft uvádí tržní podíl vyhledávání na počítačích v Německu 22,6 %, 14,8 % ve Francii či 20 % ve Velké Británii. Klíčové tedy bude, zda uživatelé hledají to, co propagujete právě vy.
  3. 422 milionů vyhledávání měsíčně v Německu, celosvětově pak okolo 6 miliard.
  4. Start inzerce není nikterak náročný, samotné prostředí je (pro někoho možná překvapivě) velmi intuitivní a funkční.

Rozdíly Bing Ads vs Google Ads

Když se rozhodnete pro start inzerce v platformě Bing (Microsoft) a znáte prostředí Google Ads, nebudete příliš překvapeni. Přesto, několik rozdílů najdete. A jistě bychom dokázali vést debatu nad důvodem některých rozdílů – jestli to je otevřenějším přístupem obou gigantů anebo pomalejším vývojem.

Rozdíl č. 1: nižší cena za klik

Některé zdroje uvádí, že doporučená cena v Bing Ads je oproti Google Ads nižší. Pochopitelně záleží na klíčových slovech, na která inzerujete a zejména pak konkurenci. Navíc důležité není jen CPC, ale klíčovou roli hraje efektivita a návratnost. Nezbývá než si to otestovat / ověřit v praxi právě pro vaši oblast.

Rozdíl č. 2: volnější ruce v nastavení kampaní

Z prostředí Google Ads jsme zejména v posledních letech zvyklí, že nám Google bere jednu možnost nastavení za druhou. Microsoft v rámci Bing Ads tuto strategii prozatím nemá a můžete tak nastavit inzerci v různých časových zónách, vyhledávání v partnerských vyhledávačích (třeba známé Yahoo či AOL.com) nebo demografické cílení atd.

Rozdíl č. 3: více informací o vašich kampaních

V prostředí Bing Ads uvidíte, odkud k vám uživatelé přichází a to i v případě partnerských vyhledávačů. Informace, na základě kterých se můžete rozhodovat pro další kroky a úpravu nastavení. Osvěžující, co říkáte?

Spouštíme kampaň v Bing Ads krok za krokem:

  • Krok 1: Založení účtu v Bing Ads
  • Krok 2: Import kampaní z Google Ads a/ nebo
  • Krok 3: Průzkum klíčových slov
  • Krok 4: Vytvoření první kampaně

Krok 1: Založení účtu v Bing Ads

Na stránce Bing Ads (Microsoft Advertising) klikněte na “Sign Up” vpravo nahoře. Pakliže jej ještě nemáte, bude nutné založit účet Microsoft.


Následně pokračujte na přihlášení a založení účtu pro inzerci.

Vyplňovat budete:

  • Název společnosti
  • Jméno a příjmení
  • Emailový kontakt
  • Telefonní kontakt
  • Zemi vašeho podnikání
  • Měnu, se kterou chcete v účtu pracovat
  • Časovou zóna
  • Uvádět budete také, zda jste přímý inzerent anebo agentura

Poté potvrďte souhlas s obchodními podmínkami a účet je vytvořený. Pokračujte na doplnění fakturačních údajů a způsob platby za inzerci.

Krok 2: Tvorba nové kampaně anebo import z Google Ads

V tomto kroku máte k dispozici dvě možnosti:

Přenos již vytvořených kampaní v Google Ads. Nemáte-li žádné kampaně k přenosu, nic se neděje a můžete pokračovat na tvorbu kampaně zcela nové přímo v prostředí Bing Ads. Pakliže si přejete kampaně přenést, zvolte Import z Google Ads, následně budete vyzváni k přihlášení přes Google účet. Zadejte své uživatelské jméno, heslo a potvrďte přístup. V závislosti na velikosti účtu v Google Ads se různě rychle objeví seznam kampaní, které lze importovat. Jen pozor: ne všechny kampaně jsou vzájemně kompatibilní.

Význam pro import tak budou mít kampaně ve vyhledávání. Importovat můžete:

  • vybrané kampaně, sestavy
  • rozpočty a nastavení CPC
  • cílové URL adresy
  • rozšíření reklam


Velmi užitečnou možností je volba pravidelné synchronizace kampaní mezi účty s denní, týdenní nebo měsíční frekvencí. Geniální! Poté co zvolíte, co si přejete importovat, chvilku vyčkejte, a to je vše, přátelé, je hotovo! Přesněji řečeno, to nejlepší právě začíná.

Krok 3: hledáme klíčová slova

Ať už máte za sebou přenos kampaní z Google Ads nebo nikoliv, rozhodnete-li se pro založení zcela nové kampaně samostatně v Bing Ads, následuje váš klíčový první krok, a tím není nic menšího než volba správných klíčových slov. Bing Ads Keyword Planner je tím správným pomocníkem, který pomůže. Ukrytý je v menu pod “Tools” na hlavní obrazovce účtu.


Pracujete-li s Google Keyword Planner, nebudete překvapeni.


Keyword Planner vám pomůže:

1. Naleznout nová klíčová slova

Zdrojem může být váš web, vybraná kategorie anebo na základě vámi zadané sady klíčových slov.

2. Naplánovat rozpočet a očekávaný výkon kampaně

Pro zadaná klíčová slova získáte objemy hledání a vč. odhadovaných nákladů.


Ze zadaných informací vám pak Keyword Planner ukáže dvě kategorie výsledků. Jednak doporučené kategorie nebo chcete-li témata, na která můžete rozdělit inzerci a konkrétní klíčová slova. Uvidíte objem hledanosti, míru konkurence, doporučenou výši CPC. Nutno dodat, že relevance návrhů odpovídá vámi zadaným datům, čím lepší zadání, tím lepší výsledek.

Vybraná klíčová slova či oblasti si můžete rovnou označit anebo exportovat pro další zpracování.

Krok 4: Tvoříme první kampaň

V menu zvolte Campaign a +Create Campaign.

Poté vyberte, jaký je cíl vaší kampaně.4


Budete mít na výběr z několika možností:

  • Návštěvnost webu
  • Návštěva obchodního místa
  • Konverze na webu
  • Telefonní hovory
  • Instalace aplikace
  • Produktová kampaň (PLA)

Následuje nastavení kampaně, kde můžete použít také dobře známou funkci kopírování nastavení z některé už existující kampaně,

  • Název kampaně
  • Nastavení rozpočtu (denní či sdílený)
  • Místní cílení (USA, všechny dostupné země nebo zvolená lokalita)
  • Volba jazyka
  • Produktová kampaň (PLA)

Následně zadáváte cílovou URL adresu a klíčová slova pro sestavu.

V dalším kroku tvoříte inzeráty a rozšíření.


Z rozšíření jsou k dispozici rozšíření o:

  • podstránky
  • call-to-action
  • akční nabídky
  • ceny
  • strukturované úryvky
  • hodnocení (recenze)
  • volání
  • místa na mapách

Tvorba inzerátů samotných má očekávané prostředí, nechybí náhled zobrazení, zobrazení reklamy nahoře ve vyhledávání a po straně.

Znění inzerátu můžete vyplnit také dynamickou proměnnou nebo odpočítáváním:


Konečné nastavení kampaně

Možnosti volby strategie:

  • rozšířené CPC
  • maximalizovat počet kliknutí s automatickým biddingem
  • maximalizovat konverze
  • cílové CPA
  • cílové ROAS


Znovu upravit můžete lokální cílení, případně upravit bid podle lokality, stejně dle zařízení uživatele. Nastavujete tu také časy zobrazení kampaně nebo její konec.

Došli jste až sem? Gratulujeme! Právě jste spustili první reklamu v Microsoft Advertising, dříve známé jako Bing Ads.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál