Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
Obsah
UX

Jak napsat text, který prodává

O psaní produktových popisků se toho už mnoho řeklo a ještě o něco víc napsalo. Přesto si můžeme často přečíst texty, které nejsou „úplně ono“. Většinou to není tím, že by jim něco chybělo – naopak hodně toho přebývá. Následujících pět bodů berte tedy jako inspiraci k tomu, aby se vaše texty staly zase o něco atraktivnějšími.

Kristýna Horová
21.3.2016

1. Když to můžete říct rovnou, udělejte to!

Podstatné informace řekněte vždy na začátku a neschovávejte si je na později. Vystavujete se tím riziku, že zákazník text nedočte do konce a raději odejde jinam. Při popisu produktu si stanovte nejdůležitější prodejní argumenty (USP – z anglického Unique Selling Proposition) a těmi začněte. Pointa na konci je sice skvělá věc, ale zapůsobí spíše při vyprávění vtipů, než při psaní produktových textů.

2. Pište, jako když mluvíte

Poznejte své zákazníky a přizpůsobte se jim. Texty musí vždy korespondovat s celkovým komunikačním stylem, jinak budou působit nevyrovnaně. Službu nebo produkt popisujte tak, jako kdybyste o nich vyprávěli kamarádům nebo známým. Dobrý produktový text odpoví zákazníkovi na všechny otázky, které by mu v obchodě zodpověděl prodavač.

3. Neprodávejte produkt, ale emoci

Na konci televizních novin na vás vždy čeká zvířátko pro zlepšení nálady. Propašujte pár štěňátek do svého textu a máte skoro vyhráno. Zákazník musí mít pocit, že s nákupem získá něco navíc a hlavně musí mít z nákupu dobrý pocit. Jedině tak se k vám znovu vrátí. Zapomeňte na negativní formulace, ale nepřehánějte to ani se superlativy. Všechno to „nejlepší“, „největší“ a „nejúžasnější“ už stejně nefunguje a vy si tím můžete akorát uškodit.

4. Vyhněte se slovní vatě

Vycpávky si nechte do saka a ze svých textů je nemilosrdně vystříhejte. Jak ale poznat, co vyhodit a co v textu nechat? Vycpávka je všechno, co zákazníkovi neříká nic podstatného o produktu. Jakmile na něco takového narazíte, nemilosrdně se s takovým slovem rozlučte. Podobně postupujte u trpných rodů. Držte se pravidla, že když to jde napsat jinak, tak není trpný rod třeba. Zapomeňte na formulace „lze použít“, „bylo vyrobeno“ nebo „možno zakoupit“. Text bude živější, čtivější a přehlednější.

5. Zkracujte, zkracujte a zkracujte

Vytvořením textu vaše práce nekončí. Na řadě je zkracování, škrtání a přepisování. V ideálním případě dejte přečíst svůj výtvor někomu dalšímu. Když tuhle možnost nemáte, pak si budete muset vystačit s vlastním rozumem a soudností. Kratší věty jsou vždy lepší než dlouhá a komplikovaná souvětí. Nenuťte své zákazníky číst nekonečné litanie. Čím je text stručnější, jasnější a výstižnější, tím stoupá šance, že se zákazník dobře zorientuje a klikne na tlačítko „KOUPIT“.

Pakliže potřebujete zkušeného partnera na poli copywritingu, kontaktujte nás s vašimi požadavky.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál