Optimalizátor konverzí
Optimalizátor konverzí je téměř rok součástí služby Adwords v rámci běžné správy. Naleznete jej také v Adwords Editoru i Adwords API. Umožňuje nastavit maximální nabízenou cenu za uskutečněnou konverzi v rámci vyhledávání i obsahové sítě. Optimalizátor je jednou z možností pro platbu za reklamu, kromě existující maximální nabídky ceny za proklik a nastavení průměrné ceny za proklik.
Jak optimalizátor funguje? Automaticky upravuje nabízenou cenu za inzeráty podle mnoha faktorů jako je geografická lokalita návštěvníka, tématika partnerských stránek, na kterých se inzerát zobrazuje, typ shody klíčových slov a také předchozí úspěšnost dané kampaně. Prakticky optimalizátor nastavuje vyšší cenu na hodnotnější prokliky. Nižší cena je naopak nabídnuta v případech, kdy je menší pravděpodobnost, že dojde ke konverzi.
Od ledna 2008 je optimalizátor konverzí dostupný pouze pro kampaně, které za posledních 30 dní dosáhly alespoň 200 konverzí (pozor, ne prokliků). Možnost zapnutí optimalizátoru v Adwords najdete u konkrétní kampaně ve volbě Upravit nastavení kampaně, kde je u Pokročilých možností odkaz Zobrazit a upravit možnosti nabízení cen.
Partnerská síť Google
Google Affiliate Network vytváří vzájemně propojenou síť webů inzerentů a poskytovatelů reklamního prostoru. Inzerenti mohou tak publikovat své reklamy v rámci celé sítě, nebo vybírat konkrétní weby, které odpovídají jejich kritériím. Naopak poskytovatelé motivovaní provizí budou účelně propagovat vaše stránky. Na rozdíl od modelu typu AdSense, kde poskytovatel získává odměnu za každý proklik, umožňuje partnerská síť platbu až za konverzi.
Mezi výhody tohoto programu patří právě tento výkonový platební model CPA, ve kterém lze účelně hlídat celkovou cenu za konverzi. Marketingoví experti Google poradí inzerentům s affiliate marketingem, aby přesně vyhovoval cílům dané firmy a získával kvalitní zákazníky. Bohužel, Google zatím nezveřejnil, zda taková rada bude probíhat prostřednictvím fóra, konference či kontaktního formuláře.
Google Affiliate Network je zatím nezávislá služba na AdWords i AdSense. V současné době je přihlašování do partnerské sítě pro inzerenty možné pouze přes kontaktní formulář. Na základě této žádosti bude pracovníky Google doporučena vhodná strategie pro affiliate marketing. Poskytovatelé reklamního prostoru musí kromě kontaktních údajů vyplnit také demografický segment návštěvníků svého webu - jestli se jedná o obsahový, nebo komerční web, jaká je struktura návštěvníků z pohledu jejich věku, pohlaví, vzdělání a měsíčních příjmů. Tyto informace pomohou k lepší relevanci umístění reklam.
Google Affiliate Network vychází z produktu DoubleClick Affiliate Performics, který je v provozu od roku 1998. Google provedl akvizici společnosti DoubleClick v roce 2007. Více o plánech, které chystá Google Affiliate Network se dočtete na stránkách Technotip.