Pokud se rozhodnete v rozhraní Google AdWords nastavit novou kampaň za pomoci DSA, spustíte ji jednoduše a rychle, aniž byste museli vyplnit jediné klíčové slovo. Dynamické reklamy ve vyhledávání totiž nejsou cíleny na základě klíčových slov, ale na základě obsahu vašich webových stránek. Automaticky cílí na vyhledávaný dotaz, pokud pro něj Google shledá váš obsah relevantním. Klíčová slova a nadpis reklamy jsou pak dynamicky generována na základě obsahu vaší vstupní stránky.
Nadpis reklamy je tvořen kombinací vyhledávané fráze a nadpisu vstupní stránky. V praxi se tak běžně setkáváme s tím, že společnosti upravují nadpisy svých stránek speciálně z důvodu optimalizace pro DSA. Důležité je, aby byl web napsán jazykem, jakým mluví vaši zákazníci, a aby nadpisy stránek spíše než poutavé byly výstižné.
Díky tomu, že Google umožňuje dynamicky generovaným reklamám delší nadpis než těm standardním, těší se v SERPu zpravidla lepší viditelnosti. Výše zmíněná kombinace se skládá ze všech shodujících se frází zadaných do vyhledávače a z nadpisu vstupní stránky, která je pro danou reklamu nejrelevantnější.
To, co můžete v inzerátu ovlivnit, jsou popisné řádky a viditelná URL adresa. Pokud cílíte na celý web, měly by být texty v popisných řádcích velmi obecné, aby odpovídaly všem stránkám. Jestliže byste se ale této variantě chtěli vyhnout, je tu ještě možnost zacílit na automaticky generované kategorie nebo konkrétní stránky a texty v popisných řádcích jim přizpůsobit.
Nespornou výhodou, kterou DSA nabízí, je nárůst impresí. Reklamou totiž můžeme obsáhnout i vyhledávací dotazy a klíčová slova, na která by se standardní reklama z důvodu nízkého objemu vyhledávání nezobrazovala. Nemůžeme sice ovlivnit, která klíčová slova to budou, ale například u konkrétního produktu, kterému je věnována speciální stránka a jeho název je obsažen v jejím nadpisu, je velká pravděpodobnost, že pomocí DSA se zobrazovat bude.
Další vychytávkou, kterou můžete do DSA zapojit, jsou RLSA - remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání – a účinnost vašich dynamických reklam tím ještě znásobit.
DSA v praxi:
Dynamické reklamy ve vyhledávání jsme využili například u našeho dlouhodobého klienta, společnosti Battex, která se zabývá výrobou, prodejem a repasováním baterií. DSA kampaň tvoří cca 12% tržeb z PPC kampaní v AdWords.
Neustále se nám také daří zvyšovat CTR u této kampaně, které v červnu 2016 přesáhlo 9%. CPC se nám pak pohybuje kolem 4 Kč a konverzní poměr se dlouhodobě drží mezi 3-4 %. Hlavním přínosem je, že se nám podařilo reklamu ve vyhledávání zacílit i na produkty, které by se v klasických vyhledávacích kampaních nezobrazovaly vzhledem k tomu, že se jedná o produkty dosti specifické a málo vyhledávané.
Výhody DSA v kostce:
1. Úspora času
Nemusíte složitě zadávat klíčová slova a vytvářet textaci pro každý produkt zvlášť.
2. Pravidelné automatické aktualizace
Jakmile vaše stránky Google jednou zaindexuje, pravidelně je prochází při každé změně v obsahu. Na základě toho si můžete být jistí, že vaše reklamy budou vždy aktuální.
3. Relevantní nadpisy reklam
Dynamicky generované nadpisy obsahují výrazy z vyhledávacího pole a odkazované vstupní stránky dané reklamy.
4. Kontrola nad kampaněmi
Jakkoliv jsou reklamy generované dynamicky, rozhodně nad nimi neztrácíte kontrolu. Můžete si zvolit, zda chcete reklamy zobrazovat pro celý obsah vašeho webu, vybrané kategorie nebo konkrétní stránky. Jednoduše také můžete vyloučit klíčová slova nebo konkrétní stránky, na které reklamu nechcete zobrazovat, např. kontakty, informace o vaší společnosti, vyprodané produkty apod.
5. Vyšší návštěvnost webu
DSA umožňují oslovit větší počet uživatelů než klasické kampaně cílené na klíčová slova. S vyšší návštěvností může ruku v ruce přijít i zvýšení tržeb.