Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
O nás
SEO

Dva tipy z konference BrightonSEO

V září jsme spolu s Michalem Machem navštívili konferenci BrightonSEO, pořádanou agenturou SiteVisibility. Protože se většina přednášek týkala obsahu, byl náš cíl poměrně jasný. Na konferenci jsme se chtěli seznámit s tím, jaké formy obsahu tvoří agentury v zahraničí, a najít co nejvíce inspirace pro naše klienty.

Tomáš Pospíšil
15.11.2013

Za zmínku stály jen dvě přednášky

Vstup na konferenci Brighton SEO byl zdarma a asi i proto byla kvalita přednášek velmi kolísavá. I přesto jsme si ale odvezli řadu podnětů. Za zmínku stály zejména dvě přednášky. První se zabývala využitím video obsahu pro SEO a druhá úlohou dat při linkbuildingu. Podívejte se na naše poznámky z těchto dvou příspěvků.

Video obsah pro SEO (@philnottingham)

  • Skvělé výsledky z video marketingu může mít každý a to i přesto, že nemáme rozpočet v desítkách tisíc liber.
  • Stejně jako u jiných marketingových aktivit spočívá počátek úspěchu v poznání zákazníků. Zcela nezbytné je tedy prozkoumat, co ovlivňuje rozhodování zákazníků před konverzí. Jaká je konverzní cesta zákazníka a jak ji využít pro tvorbu obsahu popisuje článek na blogu Distilled.
  • Cílům, se kterými videa vytváříme, by měla odpovídat vhodná formu hostování. Pokud nechci získávat odkazy a návštěvy pro server youtube.com, ale pro vlastní web, bývá vhodnější mít videa na své doméně. Videa můžeme v zásadě vytvářet s dvěma cíli.
    • Získat návštěvy a odkazy pro vlastní web --> videa hostuji na svém webu.
    • Podpořit značku, dát o sobě vědět a zasáhnout co nejvíce lidí --> videa nahraji např. na Youtube.
  • Google má vlastní index s videi, pokud hostujete na vlastním webu, vytvořte video sitemaps.
  • Nepodceňujte kvalitu zvukového záznamu. Kvalita zvuku je mnohdy více důležitá než kvalita samotného videa.
  • Ideální je mít pod videem jeho HTML přepis.

Zpracování a publikování dat pro linkbuilding (@staceycav)

  • Staňte se zdrojem unikátních a zajímavých dat.
  • Nemusíte být statistiky, abyste vytvořili a publikovali jednoduchý dotazník.
  • Zveřejněte zajímavá data nebo trendy z Google Analytics - platí pro větší weby s delší historií.
  • Zpracujte a zveřejněte data z veřejného sektoru. Např. nástroj whatdotheyknow.com pomáhá získávat data britské veřejné správy. Podobný nástroj pro ČR bohužel zatím neexistuje.
  • Není vždy nutné přijít s novými daty, stačí dříve zveřejněná data aktualizovat či lépe zpracovat.
  • Pro tvorbu infografik existují nástroje, které zpracování umožní komukoliv - http://infogr.am/ nebo lze využít i obyčejný PowerPoint.

Příště raději někam jinam

Díky BrightonSEO jsme zjistili, že způsob, jakým se snažíme dělat SEO v Dobrém webu snese srovnání s tím, jak pojímají SEO ve Velké Británie. To je celkem pozitivní, protože britský digitální marketing je vždy o pár kroků před Českem. Zároveň ale Brighton SEO neukázal to nejlepší, co místní trh nabízí.

Z Brightonu jsme si tak sice přivezli pár postřehů, které jsme hned aplikovali do naší práce, a také jsme se setkali s několika zajímavými lidmi. Příště ale raději pojedeme zase někam jinam. Nebo že bychom se snad pustili do vlastní akce?

Seznam všech přednášek s prezentacemi je k dispozici v článku Jacka Norella.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál