Za zmínku stály jen dvě přednášky
Vstup na konferenci Brighton SEO byl zdarma a asi i proto byla kvalita přednášek velmi kolísavá. I přesto jsme si ale odvezli řadu podnětů. Za zmínku stály zejména dvě přednášky. První se zabývala využitím video obsahu pro SEO a druhá úlohou dat při linkbuildingu. Podívejte se na naše poznámky z těchto dvou příspěvků.
Video obsah pro SEO (@philnottingham)
- Skvělé výsledky z video marketingu může mít každý a to i přesto, že nemáme rozpočet v desítkách tisíc liber.
- Stejně jako u jiných marketingových aktivit spočívá počátek úspěchu v poznání zákazníků. Zcela nezbytné je tedy prozkoumat, co ovlivňuje rozhodování zákazníků před konverzí. Jaká je konverzní cesta zákazníka a jak ji využít pro tvorbu obsahu popisuje článek na blogu Distilled.
- Cílům, se kterými videa vytváříme, by měla odpovídat vhodná formu hostování. Pokud nechci získávat odkazy a návštěvy pro server youtube.com, ale pro vlastní web, bývá vhodnější mít videa na své doméně. Videa můžeme v zásadě vytvářet s dvěma cíli.
- Získat návštěvy a odkazy pro vlastní web --> videa hostuji na svém webu.
- Podpořit značku, dát o sobě vědět a zasáhnout co nejvíce lidí --> videa nahraji např. na Youtube.
- Google má vlastní index s videi, pokud hostujete na vlastním webu, vytvořte video sitemaps.
- Nepodceňujte kvalitu zvukového záznamu. Kvalita zvuku je mnohdy více důležitá než kvalita samotného videa.
- Ideální je mít pod videem jeho HTML přepis.
Zpracování a publikování dat pro linkbuilding (@staceycav)
- Staňte se zdrojem unikátních a zajímavých dat.
- Nemusíte být statistiky, abyste vytvořili a publikovali jednoduchý dotazník.
- Dotazník, který získal desítky odkazů, u většiny se jedná o blogy a místní periodika. Např. příklad získaných odkazů www.bristol-culture.com nebo littlegreenfootballs.com.
- Použité nástroje – Google consumer surveys a quicksurveys.com (bohužel oba jsou pro ČR nepoužitelné). Ale při troše snahy se dají najít jiná řešení i pro ČR.
- Zveřejněte zajímavá data nebo trendy z Google Analytics - platí pro větší weby s delší historií.
- Zpracujte a zveřejněte data z veřejného sektoru. Např. nástroj whatdotheyknow.com pomáhá získávat data britské veřejné správy. Podobný nástroj pro ČR bohužel zatím neexistuje.
- Není vždy nutné přijít s novými daty, stačí dříve zveřejněná data aktualizovat či lépe zpracovat.
- Pro tvorbu infografik existují nástroje, které zpracování umožní komukoliv - http://infogr.am/ nebo lze využít i obyčejný PowerPoint.
Příště raději někam jinam
Díky BrightonSEO jsme zjistili, že způsob, jakým se snažíme dělat SEO v Dobrém webu snese srovnání s tím, jak pojímají SEO ve Velké Británie. To je celkem pozitivní, protože britský digitální marketing je vždy o pár kroků před Českem. Zároveň ale Brighton SEO neukázal to nejlepší, co místní trh nabízí.
Z Brightonu jsme si tak sice přivezli pár postřehů, které jsme hned aplikovali do naší práce, a také jsme se setkali s několika zajímavými lidmi. Příště ale raději pojedeme zase někam jinam. Nebo že bychom se snad pustili do vlastní akce?
Seznam všech přednášek s prezentacemi je k dispozici v článku Jacka Norella.