Z temné minulosti…
Dosavadní web Dobrého webu vznikl v roce 2006. Jak se tehdy vařil, pamatuje již jen Luboš Plotěný. Jisté je, že výsledek byl trochu nedovařený a do adjektiva v názvu naší firmy měl již od počátku daleko.
Co se postupem času ukázalo býti největšími slabinami:
- Nevyjadřuje, co Dobrý web dělá. Funguje jako seznam služeb, ze kterých si může návštěvník vybrat. Filosofií Dobrého webu není dodávat služby, ale výsledky.
- Zmatená informační architektura. Nabízí příliš mnoho cest a příliš málo odpovědí. Klade na návštěvníka kognitivní zátěž – chci „analýzu“, „studii“, „konzultaci“, „strategii“, „školení“, či „marketing“?
- Velmi špatná navigace. Lokální navigace v pravém sloupci je neviditelná a nekonzistentní, odkaz „Služby“ vede na úvodní stránku.
- Strojený jazyk. Web mluví příliš formálně a odborně. My takoví přitom nejsme. Byť se v řemesle vyznáme, mluvíme lidskou řečí.
Abychom pouze nehanili, zmíníme i několik silných stránek, které lze starému webu přičíst k dobru:
- Sekce reference, která byla průběžně přepracována.
- Interní vyhledávání.
- Chybová stránka 404, která umí chytře napovídat podobné stránky podle URL.
Trnitými soutěskami…
S chutí do toho, a půl je hotovo. Od rozhodnutí předělat web uplynul více než rok. Co špačků jsme za tu dobu utloukli a kolik lelků lapili! Ve volných chvílích jsme stihli i trochu té práce. Zapotili jsme se mimo jiné následujícími činnostmi:
- Definice obchodního modelu, image a cílů Dobrého webu. Vysoce užitečná věc! V bouři nesčetných brainstormingů a porad vynikl krásný a dlouhý dokument vykreslující osobitý charakter a šarm Dobrého webu.
- Analytika. Analýza SEO, analýza návštěvnosti, analýza pohybu návštěvníků pomocí mYx.cz, analýza konkurence, analýza potřeb klientů. A pokud neumřeli, analyzují tam šťastně dodnes, chtělo by se dodat.
- Restrukturalizace služeb. Metoda smazat a začít znovu slavila kolosální triumf. Zahodit, co neděláme, přihodit, co dělat chceme. Protřepat, nemíchat.
- Wireframy. Axure jelo na plné obrátky. Model titulky k nahlédnutí zde.
- Uživatelské testování. Kdo testuje, ten jede. A my jet chceme. Proto jsme provedli:
- kvalitativní testování objednávky školení na wireframech,
- kvantitativní testování wireframů pomocí nástroje Navflow,
- vzdálené kvalitativní testování alfaverze webu (čistě pracovní scénář jednoho testu si můžete prohlédnout).
- Grafika, kódování, programování. Za grafiku vděčíme Ivanu Pikovi, za kód Honzovi Hnízdilovi. Oba nám vděčí za desítky radostných hodin strávených zpracováváním milých a přátelských připomínek jejich práce.
- Focení. Rozhodli jsme se zavrhnout léty prověřenou a oblíbenou metodu zaplevelení webu fotkami šťastných, etnicky diverzifikovaných lidí z fotobanky, a pořídili jsme si fotky vlastní. Očekáváme nápor headhunterů z modelingových agentur, neboť talent některých figurantů je ohromující. Fotky našly využití i na zprvu netušených místech.
K prosluněným zítřkům!
Výsledek vidíte zde, kolem sebe. Kromě slušivé oranžové metalízy je vše jiné – samozřejmě lepší, doufáme. Posouzení kvality nového webu necháme na laskavém návštěvníkovi. Prosíme pouze o shovívavost a gentlemanské odhlédnutí od některých mušek, které po něm stále ještě poletují.
Jak se vám líbí?