PPC
O PPC se pro vás rozepsal náš PPC specialista Honza Křelina. Rok 2020 se podle něj ponese ve znamení synergie s ostatními obory, strojového učení a efektivnějšího cílení na uživatele.
Automatizace a strojové učení
Google i v roce 2020 bude pokračovat ve zdokonalování svých algoritmů, systémů a všeobecně strojového učení. Poslední dva roky v tomto ohledu podnikl velké kroky a „smart“ strategie stále zefektivňuje. Dává jí přednost před klasickou manuální optimalizací kampaní.
Inzerenti budou muset být stále „ve střehu“ a sledovat i nadále novinky, které Google uvolňuje. Pro někoho může být nevýhodou, že smart technologie jsou tak trochu „černou dírou“.
Efektivnější cílení na uživatele
Jednotlivé PPC systémy v čele s Googlem stále zdokonalují svá publika a možnosti kombinace těchto publik pomocí operátorů. To slouží k co nejpřesnějšímu a nejefektivnějšímu zacílení reklamy včetně unikátního sdělení konkrétním uživatelům, jež jsou pro inzerenta vysoce relevantní.
Postupně se tak dostaneme do bodu, kdy nepůjde oddělit klíčová slova a uživatele, ale budeme muset tyto dva segmenty kombinovat a procházet s uživatelem celou konverzní cestu a přizpůsobit mu reklamu, kterou vidí.
Multi channels a další online platformy
Organické vyhledávání, sociální sítě, e-shopy atd. Čím dál tím více se v onlinu klade důraz na identifikace uživatele, personalizaci obsahu a to ideálně napříč všemi kanály, platformami a elektronickými zařízeními. Proto se stále klade důraz na to, abychom PPC nebrali jako samostatně fungující platformu, ale byli schopni smazat případné bariéry mezi dalšími místy na internetu, kde se uživatel pohybuje.
Myslet strategicky
Lidé, kteří se kampaním a jejich nastavování věnují, už nebudou jen obyčejní „klikači“. Naopak budou muset primárně umět nad reklamou hned v začátku přemýšlet strategicky, v kontextu a navrhnout vhodná strategická řešení. Druhotné pak bude samotné nastavení reklam přímo v systémech.
Pozitivní vnímaní značek
Po několik posledních let u brandových kampaní bylo důležité být hlavně „vidět“ a cíl byl celkem jasný, aby lidé značku znali z internetu. Někteří k tomu používají stále i dost agresivní metody brandingu. Postupně se ale více do popředí dostává nejen touha být vidět, ale hlavně být vnímán v pozitivním slova smyslu.
Firmy se často již nespokojí s tím, do jaké míry je jejich značka známá mezi potenciálními zákazníky. Důležité pro ně je i jak se značkou potenciální uživatelé reagují, jak ji vnímají. To je něco, co budou chtít inzerenti víc a víc ovlivnit.
SEO
O tom, že by mělo SEO a PPC spolupracovat jste si mohli u nás přečíst už v minulosti. Náš SEO specialista Milan Zeman připomíná, že i letos bude důležitý kvalitní obsah textový i vizuální a jeho důvěryhodnost.
Kvalitní obsah
O kvalitním obsahu by se dalo mluvit pořád dokola. Je to zkrátka základ, bez kvalitního obsahu se neobejdete ani v roce 2020. Dbejte proto na to, aby se na vašem webu objevovaly kvalitní texty, které budou pro uživatele přínosné.
Vizuální obsah
Vyhledávače se neustále zdokonalují a vyvíjí. Lepší se v možnostech vizuálního vyhledávání i v rozeznávání vizuálního obsahu. Dbejte proto na kvalitní obrázky i videa, kterými vhodně doplňujte obsah webu.
Méně prokliků z vyhledávání
V letošním roce bude Google pokračovat ve své strategii, jak udržet uživatele v SERPu. Lze tedy očekávat, že budou klesat počty prokliků ze SERP na cílové weby. Google zkrátka hledá cesty, jak uživateli dát požadovanou informaci hned ve výsledcích vyhledávání.
Budování brandu
Budování brandu se vedle PPC v roce 2020 věnujte i v oblasti SEO. Pozitivní obraz značky, který díky tomu získáte, může být jakousi alternativou ke ztraceným proklikům z vyhledávání.
Důvěryhodnost obsahu
Web, stránka, autor obsahu – to vše musí být důvěryhodné, jak na pohled, tak při konzumaci obsahu. Ohlídejte si také, že vy odkazujete na důvěryhodné weby a zároveň, že na vás odkazují důvěryhodné weby.
E-mailing
Petr Cikán, CEO Sherpas TECH, se specializuje na e-mailing. E-mailing v roce 2020 podle něj bude ve znamení 5 hlavních priorit.
Interaktivita e-mailu – start AMP
V letošním roce se budou Accelerated Mobile Pages týkat i e-mailů. Podporují ho Gmail, Yahoo, Outlook.com i Mail.ru. Čím lépe se budou vaše e-maily načítat na mobilu, tím lépe na tom budete. Společnosti vychází z toho, že v současné době čím dál víc uživatelů prochází svou poštu na mobilech. Pokud chcete udržet krok, ohlídejte si nastavení svých šablon.
Personalizace obsahu a segmentace příjemců
Obdobně jako u dalších odvětví i u e-mailingu platí, že personalizace bude hrát velkou roli i nadále. Efektivita necílené rozesílky každým rokem klesá. Důraz na správné zacílení obsahu je proto zcela zásadní. Postupně se bude přecházet k one-to-one komunikaci, díky machine learningu a AI bude snazší doporučovat produkty. Personalizace bude jednoduší i díky AMP.
Větší provázanost e-mailu a e-mailových klientů
Letos bude potřeba se podívat na BIMI, Email markupy, Promotions tab apod. Díky jejich správnému nastavení bude možné odlišit se od ostatních firem díky vlastnímu logu v hlavičce e-mailu. Díky dalším technickým vychytávkám se pak usnadní uživatelům orientace v jejich schránce.
AI a hlasoví asistenti
V současné době se sice ještě moc nevyužívají, ale do budoucna se očekává jejich velký nárůst. Technologie pomáhá i zpřístupnit obsah i zdravotně postiženým uživatelům. Nese to sebou i dost práce, budete muset upravit šablony, doplnit do nich texty a používat Alty k popisu obrázků.
Automatizace
Automatizace půjde letos ještě o něco dál. Díky správnému nastavení bude možné přizpůsobovat obsah, který zákazníkům posíláte, jejich potřebám. Zkrátka budete moci jít zákazníkům trochu naproti a naservírovat jim obsah, která je zrovna zajímá.
Content
Priority pro rok 2020 v obsahu pro vás vybrala copywriterka Kristýna Horová. Content marketing pro nás na letošní rok moc nových věcí nechystá. Stejně jako dříve, bude i v letošním roce potřeba tvořit kvalitní obsah, který bude relevantní pro uživatele.
Kvalitní obsah
O kvalitě obsahu budou muset firmy stále více přemýšlet. Už nebude tolik důležité to, kolik obsahu na webu máte, ale spíše to, jestli je kvalitní, tedy obsahu, který dokáže zákazníka zaujmout a udržet jeho pozornost, plnit jeho očekávání a případně ho přesvědčit ke konverzi.
Jednotná komunikace napříč kanály
Hlavním trendem v obsahu bude jeho sjednocení napříč jednotlivými kanály. Pro úspěch je zcela nezbytné, abyste měli konzistentní komunikaci na webu, sociálních sítích, v e-mailech, inzerátech, zkrátka všude.
Poutavý obsah
Boj o pozornost bude trvat i nadále. Vzhledem k tomu, jak lidé obsah konzumují, bude čím dál více podstatný vizuální obsah. Content specialisté se musí přizpůsobit a začít vyprávět spíše pomocí fotek a videa.
Personalizovaný obsah
Personalizace je velkým tématem snad všude. V obsahu to znamená vědět o zákazníkovi nejen to, kdo to je, ale i to, kde se nachází v nákupním procesu. Díky tomu mu pak můžete nabídnout relevantní informaci v tu pravou chvíli.
Strategie obsahu
Obsah je potřeba také strategicky umisťovat. Obsah by měl plnit předem stanovené cíle. K tomu, abyste zjistili, jestli váš obsah plní cíle, které jste si stanovili, je potřeba ho analyzovat. Neškodí si proklepnout i konkurenci. Pomoci vám k tomu může i GAP content analýza. Díky, které zjistíte, kde zaostáváte za konkurencí a kde máte náskok.
Přehled školení online reklamy od Dobrého webu.