Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
PPC

Podcast: Google Ads slaví 20. narozeniny

V premiérovém podcastu z naší dílny Tomáš Turek a Michal Mládek připomínají ty nejdůležitější milníky ze života Google Ads. Co všechno se za tu dlouhou dobu událo? Jak moc se díky němu změnil svět reklamy na Googlu? A co je tím opravdu nejdůležitějším milníkem?

Kristýna Horová

Google Adwords se objevily v roce 2000, v té době Tomáš v digitálním marketingu ještě zdaleka nepůsobil. S Google Ads se seznámil zhruba před 12 lety. Přesto o jejich vývoji a historii má dost slušný přehled. Přesvědčit se o tom můžete například i v článku, kde Tomáš rozebírá skripty pro Google Ads. Poslechněte si tedy, jak shrnul dvě dekády působení tohoto nástroje, bez kterého by PPC reklama nebyla tím, čím je.

Celý podcast na soundcloudu Sherpas

Oficiálně spatřily Google Adwords světlo světa 23. října roku 2000 a první inzerenty získaly prakticky okamžitě. Autorem myšlenky je Bill Gross ze společnosti Idealab, který jí mírně okopíroval od Yellow Pages.

V České republice se objevily v roce 2003, tedy v době, kdy nebyla pro Google v našich končinách situace vůbec růžová. Tržní podíl Google se tehdy pohyboval někde okolo 15 % celkových vyhledávacích dotazů. Od té doby se toho však hodně změnilo a Google se stal velkým hráčem i u nás. Jedním z důvodů je konkurenční prostředí, které mu vytvářel především Seznam.cz.

Poměrně velkou změnu pro inzerenty znamenal příchod Adwords editoru v roce 2006, který celkově zjednodušil používání celého systému. Bez něj se v podstatě neobejdeme ani v současné době. Od roku 2011 se začalo pracovat s vylučujícími klíčovými slovy, což pomohlo zpřesňovat kampaně.

V roce 2016 zmizela pravá část z výsledků vyhledávání, to byla asi největší změna, kterou Google do té doby udělal. Záměr Googlu je v tomto případě poměrně jasný – přiblížit vzhled reklam organickým výsledkům vyhledávání.

Kromě toho se rozšířil počet znaků pro reklamy. V současné době to je něco kolem 200 znaků oproti původním 70 znakům.

Google Ads urazilo opravdu dlouhou cestu a přineslo spoustu formátů a změn, které posunuly internetovou reklamu k lepšímu, ale ne všechno se povedlo. Google Ads si prošlo i několika slepými uličkami.



Pronikněte do tajů Google Ads na školení PPC od Dobrého Webu.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal