SEO optimalizace
Tuto frázi slýcháme už léta, pojďme se jí trošku podívat na zoubek. Už samotný název SEO (Search Engine Optimization volně přeloženo do češtiny jako optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti), napovídá, že se jedná o optimalizaci. Takže to znamená, že když mi někdo chce prodat SEO optimalizaci, tak mi prodá optimalizovanou optimalizaci pro vyhledávače? Nebude to už pro Google moc optimalizované? Sama si nejsem jistá, co si mám pod tímto pojmem představit, proto jsem navštívila známý web jaudelam.cz, kde se takové služby dají sehnat.
Jaudelam.cz
Web, na kterém lidé nabízejí své služby. Dobrý nápad, pokud zrovna nezabrousíte do kategorie SEO, kde se nabízí hned několik SEO optimalizací. Do oka mi ihned padl inzerát profi SEO optimalizace. Inzerent v něm nabízí linkbuilding. Znamená to tedy, že druhý název pro linkbuilding je SEO optimalizace?
Stovkomat
Dalším podobným portálem, který nabízí množství služeb je Stovkomat. Jak už název napovídá, dá se tady sehnat za pár stovek snad úplně všechno. Nemáte na svém webu návštěvnost? Nevadí. Za 150 korun si můžete koupit až 11000 návštěv měsíčně. Dokonce i svým návštěvníkům můžete dát za úkol akci, kterou mají na webu udělat. Je libo kliknout na nějaký odkaz, nebo snad vložit produkt do košíku? Nic není nemožné, pro tyto akce doporučuji navštívit stránku babylontraffic.com.
Konec linkbuildingu v Čechách
Návštěvností to ale nekončí, dají se nakoupit i tisíce odkazů nebo registrace do stovek katalogů. Proč dělat odkazy po jednom a pomalu, když to jde rychle a po stovkách, že?
Proč nám SEO audit trvá tak dlouho?
Když je to tak levné, proč to nevyzkoušet. Nejsem tak odvážná, abych si nakoupila horu odkazů ani tisíce návštěvníků, určitě by to nedopadlo dobře. Ale co takový SEO audit? Ten by nemusel hned zdemolovat web a navíc se člověk dozví, co je špatně, případně co má na svém webu zlepšit, aby se dostal před konkurenci. Zakoupila jsem tedy za 150 korun job, který sliboval SEO analýzu webu + analýzu klíčových slov. SEO analýza a klíčovka u nás trvá mnohdy několik dní, záleží na velikosti daného webu. Světe div se, pán měl vše hotové za necelou hodinu. A výsledek? Pán šikovně prošel jen hlavní stránku a zkontroloval, zda na ní nechybí titulek, popisek, zda mají nadpisy správnou posloupnost a jestli je na dané stránce nějaký text. Dále je v dokumentu uvedeno, jaká slova se na stránce nacházejí a v jakém počtu. Ale ať hledám, jak hledám, analýzu klíčových slov jsem nenašla. Co bych taky chtěla za 150 korun?
Odkazy z vesmírné stránky
Nedávno jsem narazila na podivnou stránku na doméně theglobe.net. Pokud chcete milion odkazů, lze je koupit na rok za skoro 1,9 milionu dolarů. Odkazy budou jistě kvalitní a máte na spoustu let s linkbuildingem vystaráno.
Nákup SEO klíčových slov
Aby byl SEO „nákupní“ seznam kompletní, musím přihodit ještě nákup klíčových slov. Před nedávnem se na eBay objevila nabídka prodeje nejlepších SEO klíčových slov. Prodejce, který tvrdí, že dělá SEO od dob založení Internetu, nabízí PDF, ve kterém dodá 40 klíčových slov s vysokým rankem a k tomu navíc 30 s nízkým rankem. A to jen za pouhých 99,99 dolarů. Tuto nabídku jsem bohužel nestihla zakoupit, takže se nedozvíme, která slova jsou ta pravá, a která naopak na svůj web nedávat.
Nejsilnější SEO nástroj
Nástroje jsou v SEO důležité, dostáváme díky nim spousty dat z klientských webů, podle kterých se poté stanovuje, co je potřeba opravit nebo zlepšit. Můžeme se také díky nim podívat i na určitá data konkurence a vymyslet pro naše klienty postup, jak být o něco lepší. V každém případě se nedá říct, který nástroj je silný a který slabý, všechny totiž poskytují data. Odborníci z webyedb.cz si to ale nemyslí. Nabízejí klientům nejsilnější SEO nástroj v podobě zpětných odkazů. Odkazy umístí jak jinak, než do patičky.
Pozor na metadata
Google je „práskač“ a prozradí i to největší tajemství. Pokud jste vlastníky šablonových webů, dávejte si pozor, co je napsáno v titulku a popisku. Obsahují totiž často obecná doporučení, co do daného tagu napsat. A věřte tomu nebo ne, ale s titulkem: „SEO titulek – stránky obchodu“ moc díru do světa vyhledávání neuděláte. Ani kdybyste prodávali nejhezčí koktejlky na světě.
Má rada na závěr
Nenakupujte odkazy po stovkách, negenerujte umělou návštěvnost a nevěřte nikomu kdo tvrdí, že vám udělá super SEO optimalizaci. Všechny tyto praktiky Google vidí a dost tvrdě penalizuje.
Náš tip: jak na optimalizaci pro vyhledávače se dozvíte na našem školení SEO. Jako certifikovaný SEO specialista Collabimu také spolupracuji na on-line indiviuálním SEO školení Collabimu, kde mne můžete zastihnout i při školení 1 na jednoho.