Jak na migraci webu
Přednáška začala evergreen tématem o migraci webu. Jaké jsou nejčastější chyby v tomto procesu a jak se jim vyhnout. První přednášející byla Aleyda Solis, mezinárodní SEO specialistka, podnikatelka a také přispěvatelka na největší světové servery o SEO. Kadence jejího projevu byla neskutečná a stihla tak sdělit alespoň 3x tolik co průměrný řečník.
Jako hlavní věc při migraci je potřeba stanovit si její cíl, ať už je to redesign, přechod na https, rebranding nebo revize webu. Podle toho se totiž odvíjí druhy a množství úskalí, které migraci doprovází. Důležité je vyhnout se častému migrování a určitě by to nemělo být častěji než po 6 měsících. Aleyda také doporučuje vyhýbat se migraci více webů najednou a souhrnně radí „Keep it simple“.
Je nutné si pohlídat důležité URL a žádnou nezapomenout. Jde o stránky, které mají dobré pozice na důležité vyhledávací dotazy, přinášejí návštěvnost nebo na ně vedou důležité odkazy. A nejde jen o samotné stránky, ale také bychom měli vzít v potaz obrázky a další zdroje. Určitě by mělo proběhnout testování před ostrou migrací a po ní zase kompletní audit. Zajímavý point byl sledovat a porovnat zobrazování stránek v SERP features před a po.
Nevyužité příležitosti nejen v SEO
Nový pohled na příležitosti a vůbec přístup k online marketingu přednesla Purna Virji se svou přednáškou „Your Get-Started Guide to Inclusive Marketing“. Purna je Senior Manager of Global Engagement ve společnosti Microsoft. Pojem „Inclusive marketing“ zjednodušeně znamená znát reálnou situaci zákazníků našeho segmentu a myslet na to, jak jim zjednodušit průchod zákaznickou cestou. V populaci jsou značná procenta hendikepovaných lidí, ať už tělesně nebo rodinnou situací apod., která v marketingových aktivitách opomíjíme a přicházíme tak o příležitosti. Jsou to tzv. „blind spots“.
Postup, jak něco takového aplikovat do SEO, rozdělila Purna na 2 kroky. 1.) Najděte příležitost. Jde o to se zamyslet, či hlas opomíjíme a přitom zjevně do naší cílovky patří. 2.) Zaměřte se na přístupnost (accessibility).
Programové vyhodnocování kvality obsahu
Se zajímavým tématem přišel i Russ Jones, který dříve pracoval jako Principal Search Scientist v MOZu a nyní na stejné pozici působí ve společnosti System1. Mluvil o tom, že kvalita obsahu, jak nám ji často předkládá Google, je v podstatě objektivně neměřitelná, ale existují metriky kvality obsahu, které měřit lze, a které mají podle jeho názoru své důležité místo i v algoritmech vyhledávačů.
Jsou to:
- gramatika a čitelnost
- formální neformální kvalifikace
- hustota informací
- otázka a odpověď
- relevance tématu
- sémantika
Odkazy na nástroje, které mohou s vyhodnocováním jednotlivých metrik pomoci pak uvedl v tomto slidu.
Navštivte SEO školení od Dobrého Webu.