Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Chodí na váš web návštěvníci přes vyhledávač Search?

Jestliže k monitorování návštěvnosti svého webu využíváte Google Analytics, možná jste zaznamenali, že se ve statistice zdrojů návštěvnosti dost nečekaně (hlavně pro české weby) objevuje vyhledávač označený jako „search“. V mnoha případech může mít i relativně vysoký podíl v řádu několika procent. Jde o meta-vyhledávač Search.com. Opravdu ale na váš web chodí tolik návštěvníku přes tento, v Čechách téměř neznámý, meta-vyhledávač?

Luboš Plotěný
12.4.2011

Proč se ve statistikách zobrazuje tento meta-vyhledávač

Používáte-li zároveň i jiný měřící systém (například Navrcholu.cz), meta-vyhledávač Search.com ve stejných statistikách obvykle nenajdete. Skutečnost je taková, že údaje, které Google Analytics vykazuje v této statistice jsou zkreslené. Pod vyhledávačem „search“ je v této statistice ukryto mnoho návštěvníků, kteří ve skutečnosti přišli na váš web přes Centrum.cz a Atlas.cz.

A jaká je příčina? Centrum i Atlas zobrazují výsledky fulltextového vyhledávání na URL adrese, která začíná řetězcem „http://search.centrum.cz/...“ (resp. „http://search.atlas.cz/...“). Měřící javascriptový kód Google Analytics identifikuje zdroj návštěvnosti na základě toho, že odkazující URL adresa obsahuje určitý řetězec (v tomto případě řetězec „search“). Proto jsou i přístupy z Centra nebo Atlasu započítány jako přístupy prostřednictvím meta-vyhledávače Search.com.

Co s tím

Jak z toho ven? Řešení je zcela triviální – nepatrně upravit měřící javascriptový kód. Stačí řádek obsahující následující řetězec:

_uOsr[7]="search"; _uOkw[7]="q"; 

... nahradit za:

_uOsr[7]="search.com"; _uOkw[7]="q"; 

Jak to konkrétně provést? Máte-li měřící JavaScript umístěn na svém serveru, upravte patřičný řádek přímo daném souboru.

Voláte-li přímo soubor http://www.google-analytics.com/urchin.js (případně https://ssl.google-analytics.com/urchin.js), stačí do stránky přidat následující javascriptový kód (nezapomeňte UA-XXXX-X nahradit za ID svého webu):

<script src="https://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript"> _uacct = "UA-XXXX-X"; _uOsr[7]="search.com"; _uOkw[7]="q"; urchinTracker(); </script> 

Samozřejmě ještě do měřícího kódu nezapomeňte přidat další české vyhledávače.

A na závěr ještě jedna novinka. Počet profilů, které můžete spravovat pod jedním účtem Google Analytics byl zvýšen z 10 na 50. To jistě ocení provozovatelé většího počtu webů nebo ti, kteří chtějí experimentovat s různým nastavením filtrů v Google Analytics pro sledované weby.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál