Give us a signal

Thank you! We'll get back to you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Chodí na váš web návštěvníci přes vyhledávač Search?

Jestliže k monitorování návštěvnosti svého webu využíváte Google Analytics, možná jste zaznamenali, že se ve statistice zdrojů návštěvnosti dost nečekaně (hlavně pro české weby) objevuje vyhledávač označený jako „search“. V mnoha případech může mít i relativně vysoký podíl v řádu několika procent. Jde o meta-vyhledávač Search.com. Opravdu ale na váš web chodí tolik návštěvníku přes tento, v Čechách téměř neznámý, meta-vyhledávač?

Luboš Plotěný

Proč se ve statistikách zobrazuje tento meta-vyhledávač

Používáte-li zároveň i jiný měřící systém (například Navrcholu.cz), meta-vyhledávač Search.com ve stejných statistikách obvykle nenajdete. Skutečnost je taková, že údaje, které Google Analytics vykazuje v této statistice jsou zkreslené. Pod vyhledávačem „search“ je v této statistice ukryto mnoho návštěvníků, kteří ve skutečnosti přišli na váš web přes Centrum.cz a Atlas.cz.

A jaká je příčina? Centrum i Atlas zobrazují výsledky fulltextového vyhledávání na URL adrese, která začíná řetězcem „http://search.centrum.cz/...“ (resp. „http://search.atlas.cz/...“). Měřící javascriptový kód Google Analytics identifikuje zdroj návštěvnosti na základě toho, že odkazující URL adresa obsahuje určitý řetězec (v tomto případě řetězec „search“). Proto jsou i přístupy z Centra nebo Atlasu započítány jako přístupy prostřednictvím meta-vyhledávače Search.com.

Co s tím

Jak z toho ven? Řešení je zcela triviální – nepatrně upravit měřící javascriptový kód. Stačí řádek obsahující následující řetězec:

_uOsr[7]="search"; _uOkw[7]="q"; 

... nahradit za:

_uOsr[7]="search.com"; _uOkw[7]="q"; 

Jak to konkrétně provést? Máte-li měřící JavaScript umístěn na svém serveru, upravte patřičný řádek přímo daném souboru.

Voláte-li přímo soubor http://www.google-analytics.com/urchin.js (případně https://ssl.google-analytics.com/urchin.js), stačí do stránky přidat následující javascriptový kód (nezapomeňte UA-XXXX-X nahradit za ID svého webu):

<script src="https://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript"> _uacct = "UA-XXXX-X"; _uOsr[7]="search.com"; _uOkw[7]="q"; urchinTracker(); </script> 

Samozřejmě ještě do měřícího kódu nezapomeňte přidat další české vyhledávače.

A na závěr ještě jedna novinka. Počet profilů, které můžete spravovat pod jedním účtem Google Analytics byl zvýšen z 10 na 50. To jistě ocení provozovatelé většího počtu webů nebo ti, kteří chtějí experimentovat s různým nastavením filtrů v Google Analytics pro sledované weby.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

contact

We'll pull you up

Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.

Give us a signal