Jak vyhledat weby pro odkazy
Na internetu s nejvyšší možnou pravděpodobností existují magazíny a stránky, které se zabývají obdobným tématem, jako váš web. Vyzkoušejte si vyhledat pár výrazů, které s vaším tématem souvisí, a prohlédněte si výsledky vyhledávání.
Doporučuji vyzkoušet nástroj WhiteHat Komentátor. Zadejte klíčové slovo nebo frázi a vyberte, kam chcete vložit článek nebo komentář s odkazem. Nástroj vyhledá v Googlu relevantní weby podle zadaných požadavků.
Pokud existují katalogy se zaměřením na váš obor, často stojí za to se do nich registrovat. Stejně tak se zaregistrujte do katalogu Firmy.cz, Mojí firmy od Google, nebo podobných ploch.
Kam odkazy vkládat
Odkazy můžou mít mnoho podob. Ať už odkazujete přes obrázek, banner nebo samotný text, vždy to musí dávat smysl. On-line magazíny nejlépe slyší na odkazy ve článcích. Vy dodáte smysluplný text, který se jim hodí do některé z jejich rubrik, a do textu si přidáte odkaz. Pokud to není nutné, neodkazujte ze slovíčka ZDE, TADY, na TÉTO stránce atp. Doveďte čtenáře k prokliku třeba krátkou větou, ze které bude jasné, kam se po kliknutí dostane. Některé magazíny nabízejí umístění článku „zdarma“, jiné si nechají za publikaci zaplatit.
Samostatné odkazy nebo bannery nechte umístit vždy na dobře viditelné místo. Pokud budete mít sebelepší banner umístěný do patičky, kde si ho všimne opravdu jenom pozorný čtenář, bude vám k ničemu.
Perfektně fungují také soutěže. Otázky do nich vymýšlejte tak, aby soutěžící musel na váš web přijít a informaci vyhledat. Získáte nejen další návštěvníky webu, ale zároveň si tím zvyšujete potenciál růstu povědomí o značce.
Kolik odkazů měsíčně je tak akorát
Každý, kdo někdy nad linkbuildingem přemýšlel, si tuto otázku určitě nejednou položil. Bohužel neexistuje jednoduchá univerzální odpověď.
Odkazy by měly vznikat ideálně samospádem a to tak, že o vás prostě a jednoduše někdo napíše ze své vůle. Základním předpokladem je jistě kvalitní a zajímavý obsah vašeho webu, jeho všeobecná atraktivita, nebo třeba určitá míra kontroverze, kterou web vyvolává. V reálném světě se nicméně tvorbě zpětných odkazů musí občas trochu pomoci. Pro nově vytvořený web není třeba budovat masivní sítě stovek až tisíců backlinků. Někdy méně znamená více. Ostatně podívejte se jak nám to šlo s klientem Contipro.
Kolik mám zaplatit redakcím za umístění článku
Ceny nejsou jednotné a mohou se pohybovat od pár korun až po statisíce. Odvíjí se totiž od různých faktorů. Pokud je to možné, nechte si zaslat od magazínu alespoň graf návštěvnosti. Ať máte představu, kolik potenciálních čtenářů můžete svým článkem oslovit. Odhadovanou návštěvnost si můžete zjistit i sami, pomocí nástroje SimilarWeb. Dá se ovšem použít jen pro hojně navštěvované webové stránky. U menších webů nebo nově vzniklých stránek návštěvnost nezná. Další možnost jak zjistit návštěvnost a viditelnost webu ve vyhledávání je profiler nástroje Marketing Miner.
Než si nějaké umístění článku, banneru nebo samostatného odkazu zakoupíte, ujasněte si, co vše od toho očekáváte a zda má odkaz na daném místě pro uživatele smysl.
Máte za cíl zvýšit návštěvnost na vašem webu? Poté zauvažujte o magazínu nebo webu, který má vysokou návštěvnost. S mírou návštěvnosti bohužel roste i cena.
Chcete pouze podpořit web ve vyhledávání? V tom případě nepotřebujete hned magazíny se stovkami tisíc návštěvníku, budou stačit menší weby. Ceny takových webů nebudou tak vysoké a budete si moct dovolit větší počet umístění než u jednoho velkého magazínu.